سئو برای محتوای Digital Twins
سئو محتوا چیست؟ راهنمای جامع تولید محتوای سئو شده همراکت توسعه
در ادامه به آزمایشهای انجام شده برای کشف رازهای گوگل و نتایج آن آشنا میشویم. در این حالت بعد از گذشت 1 دقیقه الی 3 ماه میتوان رفتار مشتریان را تحلیل کرد. توجه کنید که حتی در کسبوکارهایی هم که اصلاً به سئو نیاز نیست، باز باید روی اسم برند و محصول اصلی سئو کنید. شاید انجام این کارها تاثیر مستقیمی روی سئو نداشته باشد اما به طور غیر مستقیم، اثرگذار خواهند بود. چون کاربر به آن جملههای بولد یا هایلایت شده توجه میکند و در پی آن، مدت زمان بیشتری را در سایت ما باقی میماند.
این موضوع باعث میشود که علاوه بر تأمین محتوای مدنظر برای سایت، بتوانید ترافیک ارگانیک را افزایش دهید و رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل کسب کنید. با تولید محتوا بر اساس سئو، درواقع در حال اجرای یک استراتژی قدرتمند بازاریابی محتوا هستید. این استراتژی به شما کمک میکند تا وبسایت خود را به یک مقصد جذاب برای کاربران تبدیل کنید. زمانی که کاربران به دنبال اطلاعات یا راهحلهایی برای مشکلات خود هستند، محتوای سئو شده شما میتواند بهعنوان یک پاسخ جامع و مفید برای آنها عمل کند. اگر محتوای شما بهخوبی سئو شده باشد، احتمال اینکه در صفحات اول نتایج جستجو نمایش داده شود، بسیار زیاد است.
اگر برای مخاطب هدف خود نمینویسید، برای چه کسی مینویسید؟ به علایق آنها و سوالاتی که ممکن است بپرسند فکر کنید. رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که چگونه این برندها محتوای خود را مینویسند، به ویژه در مورد شکافهایی که هنوز پر نشدهاند. همچنین باید مطمئن شوید که با سبک و لحن مورد علاقه آنها مینویسید. مثلاً اگه یه سایت B2B داری که مدیران ارشد رو هدف قرار میده، شاید بخوای مقالات تحلیلی و گزارشهای جامع ارائه بدی که دانلود و بعداً مطالعه بشن. یک اپدیت هم داره که شامل 3 دوره می شود، امیداورم پشتیبانی دوره هم به همین خوبی و کیفیت باشه. با وجود آنکه ما در مدرسه دیجیتالینگ نقشه راه سئو محتوا داریم اما میخواستیم مفهومهایی بسیار عمیقتر را در قالب ویدیو با شما در میان بگذاریم.
زمانی که شما بتوانید در اکثر کلمات کلیدی رتبه خوبی کسب کنید، شما بهعنوان مرجع در میان رقیبان خود شناخته میشوید. وقتی شما به مرجع تبدیل شوید، مخاطبان پس از سرچ موضوع مدنظر خود، ابتدا بر سایت شما کلیک کرده و از محتوای شما استفاده میکنند. یکی از اصول اساسی در تولید محتوای سئو شده، شناخت دقیق مخاطب هدف است. این بدان معناست که باید به طور کامل درک کنیم کاربر با جستجوی یک عبارت خاص، چه چیزی را انتظار دارد. هنگامی که محتوای شما با نیازها و خواستههای مخاطب همسو باشد، احتمال موفقیت آن در موتورهای جستجو به طور قابل توجهی افزایش مییابد. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از چک لیست سئو محتوا، محتوایی تولید کنید که هم برای کاربران جذاب باشد و هم در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کند.
پیشنهاد میکنم حتما سری به رقبای بزرگ خود زده و ببینید آنها دیگر لینک چه صفحاتی را در منو قرار داده اند. اول از همه بگویم که این یک مقاله مبتدی برای آن دسته از افرادی است که میخواهند با اصول پایه سئو آشنا شده و ابتدایی ترین نکات را روی وب سایت خودشان پیاده سازی کنند. بعد از مطالعه این مقاله میتوانید به سراغ مقالات تخصصی تر وبلاگ فرین آکادمی مثل مقاله اشتباهات سئو یا مقاله سئو فروشگاه اینترنتی بروید. کدام یک از 15 تکنیک های سئو ی پست امروز را ابتدا امتحان می کنید؟ آیا قصد دارید شروع به انتشار محتوای طولانی تر کنید؟ شایدم بخواهید سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید. در صورتی که سوالی دارید با دیجیتال مارکتینگ آوادیس تماس بگیرید. به عنوان یک امتیاز، پیوندهای خروجی برای تجربه کاربری بهتر هستند.
دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، مسیری که همراه و هممسیر با هم، یاد میگیریم و به پیش میرویم. قبل از اجرای یک استراتژی سئو برای شرکت خود، ضروری است ابتدا انواع مختلف سئو را که به عنوان ستونهای سئو نیز شناخته میشوند، درک کنید. جان مولر تحلیلگر روندهای وبمستر در گوگل و یکی از سخنگویان اصلی گوگل در زمینه SEO است. او را در توییتر و از طریق Google Webmaster Hangouts دنبال کنید. در حالی که بنیانگذار آن دنبال مسیر جدیدی رفته، تیم موز همچنان هر هفته یک ویدیوی پانزدهدقیقهای تهیه میکند.
اگه محتوای سایتت رو از جای دیگه کپی کنی، گوگل بهش ارزش نمیده. پس بهتره محتوایی رو بنویسی که خودت خلقش کردی و مطمئن شی که کیفیت لازم رو داره. از ابزارهایی مثل prepostseo.com استفاده کن تا مطمئن بشی محتوایت یونیکه. نوبتی هم که باشد، نوبت تصاویر است؛ یعنی بخشی که آن را خیلی دوست دارم. بنابراین باید برای سئو کردن تصویرها هم زمان و تلاشی جداگانه صرف کنیم. ما میتوانیم با نوشتن هدینگهای جذاب و خلاقانه، نقش شب تابها را در این تاریکیها بازی کنیم و مخاطبان را به سمت روشنایی و جذابیت خودمان بکشانیم.
برای قیمتگذاری تولید محتوا باید به عوامل زیادی از جمله موضوع، میزان تخصص تولیدکننده، حجم، کیفیت، نوع و سرعت آمادهسازی محتوا بستگی دارد. البته واضح است که هرچه سرعت و کیفیت تولید محتوا سئو شده بالاتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر میشود و نتیجه بهتری هم کسب میکنید. محتوای باکیفیت که برای موتورهای جستجو بهینه شده است، می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنید و ترافیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنید. محتوای متقاعد کننده می تواند مخاطبان شما را متقاعد کند تا اقدامی مانند خرید محصول، ثبتنام برای خبرنامه یا دانلود یک کتاب الکترونیکی انجام دهند. بدون استفاده از کلمات کلیدی، نمیتوانید بفهمید که چگونه محتوای سئو را برای برند خود بنویسید. اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد میشود و این سنگ بنای نحوه نوشتن محتوای سئو است.
پس، به طور ساده، اگه 95٪ از افرادی که دنبال [تغییر لاستیک خودرو] میگردن نیت اطلاعاتی دارن، و تو بهینهسازی برای نیت تراکنشی به فروش لاستیک فکر میکنی، احتمالاً رتبه نمیگیری. اگه محتوات برای موتورهای جستجو بهینهسازی نشه، احتمال اینکه پیدا بشه خیلی کمتره، و این یعنی چیزهای زیادی رو از دست میدی. چون میخواستیم هم شما و هم ما قدر آن را بیشتر بدانیم؛ ولی این را هم درک میکنیم که شما میخواهید این چک لیست را بعد از خرید با همکارانتان یا هم تیمیهای خود به اشتراک بگذارید. راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند.
به همین ترتیب افراد از کانالهای دیگر نیز وارد وبسایت شما شده و میزان بازدید و ترافیک بیشازپیش میشود. اولین و مهمترین مرحله در سئو محتوا، انتخاب کلمه کلیدی هدف است. کلمه کلیدی هدف، کلمهای است که کاربران برای یافتن محتوای شما در گوگل جستجو میکنند. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید. سمنتیک سئو به معنای بهینهسازی محتوا بر اساس ارتباط معنایی کلمات و عبارات است. موتورهای جستجو به طور فزایندهای به این سمت حرکت کردهاند که محتواهایی را نمایش دهند که از نظر معنایی به سؤالات کاربران نزدیک باشند.
همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضربالمثلها و بازی با کلمات بپردازید تا آنها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. با استفاده از تکنیکهای افزایش CTR، میتوانید در کوتاهترین زمان، شاهد رشد کسبوکارتان باشید. در ایجاد دوقلوی دیجیتالی، همکاری بین سازمانها و شرکتهای مختلف امری اجتنابناپذیر است. به عنوان نمونه، باید به همکاری شرکت مایکروسافت و Bentley Systems در ایجاد دوقلوی دیجیتال به منظور استفاده در برنامهریزی شهری و تعامل با شهروندان اشاره کرد. هوشمندی در شهرها به معنی استفاده از فناوری در حل چالشهای شهری است. یکی از نکات مهم در هوشمندسازی شهرها، شناسایی دقیق این چالشهاست.
اگه اصلیترین هدفت فروش محصولاته، تمرکز اصلیت باید روی صفحات جذاب و اطلاعاتی محصولات باشه که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینهسازی شدن. بعدش میتونی روی محتوای بلاگی مفیدی کار کنی که نشون بده چطور و کِی از محصولاتت استفاده کنن و به صفحات محصولات لینک بدی (بهتره بلاگت زیاد تبلیغاتی نباشه). اگه تا حالا بدون برنامهریزی خاصی محتوا تولید کردی و منتظر بودی شاید یه روزی محتوات رتبه بگیره، وقتشه که یه استراتژی دقیق و منظمی برای محتوای سئویی وبسایتت بچینی. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. این یعنی سئو و بازدیدی که یک سایت بدون لینک سازی خارجی طی 3 سال به دست می آورد، همان سایت در کمتر از 10 ماه به کمک بک لینک ها به دست خواهد آورد.
البته چند سالی است که اعلام شده دیگر نیازی به انجام دیزآوو لینکهای اسپم نیست. زیرا گوگل میتواند این قبیل از لینکهای بیارزش را شناسایی کرده و نادیده بگیرد. اما گاهی وبمسترها به اشتباه لینکهای خوب و معتبر سایت را دیزآوو میکنند. آثار این اقدام در آزمایش یکی از اساتید بزرگ سئو به نام شپارد مشخص گردید. شپارد همه ۳۵۰۰۰ لینکی که در سایت وی وجود داشت را دیزآوو نمود.
یکی از امکاناتی که دوقلوی دیجیتال فراهم میکند، امکان شبیهسازی برنامهها، قبل از اجرای آنهاست که باعث میشود مشکلات و چالشهای آنها قبل از عملیاتیشدن آشکار شود. با استفاده از ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی نوین هاب میتوانید چندین اکانت از شبکههای اجتماعی خود را به صورت همزمان و بدون سوییچ کردن بین نرم افزارهای اجتماعی مدیریت کنید. برچسب یا تگ، ساختاری شبیه به همان دسته بندی سایت است و دقیقا هم باید با همین کاربرد در سایت استفاده شود. در واقع برچسب ها دسته بندی هایی با ساختار نسبتا کوچک تر هستند اما متاسفانه به دلیل آشنایی کم و نبود دانش کافی، این روزها تبدیل شده اند به بلای جان سئو سایت های ایرانی. هنگامی که کلمات کلیدی خود را اضافه کردید، با رچ راجع به کلمه کلیدی مدنظرتان PAA مربوطه را چک کنید و از این سوال ها در متن خود استفاده کنید. اصطلاحات طولانی را پیدا کنید که بتوانید در عناوین خود جاسازی کنید.
در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. دوقلوی دیجیتال شهری، فراتر از استفاده از سنسور در محیط شهری است و میتواند به ذینفعان مختلف، سرویسهای مختلفی را ارائه دهد. با استفاده از دوقلوی دیجیتال، میتوان کمبودها را شناسایی کرد و محیط و خدمات را بهبود بخشید. SSL البته به طور مستقیم روی امنیت سایت شما تاثیر ندارد و بیشتر، راهکاری است برای امن کردن اطلاعات کاربران در سایت. اما موضوع اینجاست که گوگل نسبت به آن حساسیت زیادی دارد و عملا به سایت های بدون SSL بهای زیادی نمیدهد.
به عبارت دقیقتر سایت مورد نظر رتبه اول در صفحه دوم گوگل را از آن خود کرده بود. او از صفحهای مهم در سایت خود که دارای رتبه بالایی بود به صفحه اصلی لینک داد. این اقدام باعث شد تا سایت از رتبه ۱۱ به رتبه ۱۰ ارتقا پیدا کند. بنابراین از ابتدای صفحه دوم نتایج گوگل به انتهای صفحه اول منتقل شد. بعد از آن وی اقدام به لینکدهی از تمام صفحات سایت به صفحه اصلی در کلیدواژه نمود. در مرحله آخر از این آزمایش اقدام به لینکدهی همه صفحات سایت به صفحههای مهم نمود.
بهتر است چند نکته اصلی متن را در مقدمه قرار دهید تا مخاطب بیشتر برای خواندن متن تشویق شود. وقتی وبسایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس، بهترین ابزاری است که بازاریابان اینترنتی برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای خود در دست دارند. از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا منابع ترافیک خود را بررسی کنید، به اطلاعات جمعیتشناسی کاربران خود دستیابی پیدا کنید و به طور کلی مخاطب خود را بشناسید. یکی دیگر از چهرههای معروف در دنیای جستوجو، نیل پتل کسی است که حتما نامش را دنیای جستوجو و سئو میشنوید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیدهتر (و پولی) موجود است.
با لینکدهی از صفحات با اعتبار بالاتر به این صفحات کماعتبار، میتوانید اعتبار آنها را افزایش دهید و آنها را در نتایج جستجوی گوگل بهتر کنید. این کار باعث میشود موتورهای جستجو، این صفحات را به عنوان محتوای معتبرتر شناسایی کنند و در نتیجه، ترافیک بیشتری به آنها هدایت شود. این روش شامل شناسایی کلمات کلیدی خاص و مرتبط با محتوای شما است که رقابت کمتری دارند و به طور متوسط جستجوی بالایی دارند. با افزودن تغییرات خلاقانه به کلمات کلیدی اولیه، مانند استفاده از اصلاحکنندهها، موقعیتهای جغرافیایی و تمرکز بر صنعت خاص، میتوانید دامنه جستجوی خود را گسترش دهید. همچنین، شناسایی خوشههای کلمات کلیدی که شامل واژههای مرتبط هستند، به شما این امکان را میدهد که در نتایج جستجو جایگاه بهتری کسب کنید.
داشتن فهرست محتوا در ابتدای مقاله باعث میشه کاربران راحتتر به بخشهای مختلف مقاله دسترسی پیدا کنن. این کار باعث میشه که هم کاربران و هم گوگل از محتوای تو خسته بشن و ارزشش پایین بیاد. اگه برای طولانیتر کردن مقالت از محتواهای صفحات دیگه سایتت استفاده کنی، گوگل اون رو به عنوان محتوای جدید نمیشناسه. طراحی محتوا فقط یه تکنیک برای تولید محتوای بهتر نیست – یه روش جدید برای فکر کردن به محتواست. بیان نظرت درباره یه موضوع خاص هم به عنوان محتوای اصیل حساب میشه. چون زاویه دید شخصی تو به یه داستان، محتوات رو منحصر به فرد و جدید میکنه.
می توانید از کپی از این تبلیغات استفاده کنید تا برچسب های عنوان و توضیحات خود را جذاب تر کنید. پس یکی دیگر از ترفند های سئو یافتن نسخههای جالب تبلیغاتی است بتوانید آن ها را در عنوان و توضیحات محتوای خود کار کنید. نتیجه این آزمایش از ۱۰ آزمایش فوقالعاده سئو نشان داد که امکان سوء استفاده در سئو از نام و برندهای بزرگ وجود دارد. بنابراین برندها و افراد مشهور باید مواظب سوء استفاده از نام و برند خود در بستر اینترنت باشد. چرا که امکان کلاهبرداریهای زیادی در این زمینه و به کمک سئو وجود دارد. یک باور قدیمی در بین سئوکاران وجود داشت که دریافت بکلینک از سایتهایی با لینکهای خروجی زیاد بیفایده است.
اما بد نیست در نهایت به شیوه توزیع کلیدواژهها و تعداد آنها در متن خود نگاهی بیندازیم. مثلا اگر شما بخواهید محصول تازهای را به فروشگاه خود اضافه کنید، با کمک تحقیق کلمات کلیدی متوجه میشوید که مشتریهایتان به دنبال چه اطلاعاتی از این محصول میگردند و چه پرسشهایی دارند. ریسپانسیو بودن به این معنی است که المانهای صفحات سایت، در تمامی دستگاهها قابل خواندن باشد و عناصر آن درهمریخته نشود. به همین خاطر باید وبسایتها برای تمام افراد با هر دستگاهی قابل خوانش باشد. برای نوشتن این دو بخش مهم، باید از کلمه کلیدی استفاده کنید و در یک خط محتوای خود را توصیف کنید. متا تایتل باید حداکثر 60 و متا دیسکریپشن حداکثر 160 کاراکتر باشد.
تحقیق کلمات کلیدی کمک میکنه تا بفهمی باید روی چه عباراتی تمرکز کنی. آزمایش آخر از ۱۰ آزمایش فوقالعاده سئو به وضوح اهمیت سئوی داخلی را نشان میدهد. بنابراین همیشه پیش از اینکه به سئوی خارجی سایت بپردازید روی سئوی داخلی تمرکز داشته باشید. بعد از اینکه سایت از نظر پارامترهای سئوی داخلی در سطح مطلوبی قرار گرفت کار سئوی خارجی را آغاز نمایید. این روش اثرات شگرفی در سئوی کلی سایت و کسب رتبهها ایدهآل در نتایج گوگل ایجاد میکند. سرعت وبسایت به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی سئو، نقشی حیاتی در کسب رتبه برتر در نتایج جستجو ایفا میکند.
بازدید کمتر از سایت شما به معنی فرصتهای کمتر برای ایجاد سرنخهای تجاری و در نهایت درآمد است. چگالی کلمات کلیدی یعنی چند بار یه کلمه کلیدی تو متن تکرار شده. چگالی مناسب کلمات کلیدی به گوگل کمک میکنه تا موضوع محتوات رو بهتر بفهمه. اما اگه زیادی از کلمات کلیدی استفاده کنی (کیورد استافینگ)، گوگل ممکنه جریمهت کنه و به سایتت آسیب بزنه. اگه تحقیق کلمات کلیدی رو درست انجام بدی، باید یه دید کلی از عباراتی که مردم استفاده میکنن و عباراتی که میخوای صفحات سایتت برای اونها پیدا بشن، داشته باشی.
لینکدهی به منابع معتبر و مرتبط یکی از بهترین روشها برای افزایش اعتبار محتوای شما است. این کار نهتنها به کاربران کمک میکند تا اطلاعات بیشتری را کسب کنند، بلکه از نظر موتورهای جستجو نیز نشاندهنده ارزش بالای محتوای شماست. مطالعهای که توسط First Page Sage در سال 2024 انجام شد، نشان داد که نرخ کلیک برای وبسایتهایی که در رتبه اول صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دارند 39.8٪ است. این رقم برای وبسایتهای در رتبه دوم به 18.7٪ کاهش مییابد و برای رتبه دهم تنها به 1.6٪ میرسد. بنابراین اگر وبسایت شما در صفحه اول نباشد، احتمال بسیار کمی وجود دارد که کاربران بهصورت ارگانیک وبسایت شما را پیدا کنند.
اگه فروشگاه آنلاین جدیدی باز میکنی، لیستت رو با کلمات کلیدی بیشتری گسترش بده. اگه به بازارهای جدیدی هدفگیری میکنی، خیلی مهمه که کلمات کلیدیت هم برای این بازارهای جدید هدفگذاری بشن. علاوه بر محتوای خوب دوره، پشتیبانی عالی در این مجموعه وجود داره. پاسخگویی و بررسی تمرینات توسط آقای ابراهیمیان هم با صرف وقت و حوصله بسیار انجام میشه. کاربران با نگاه به ویترین شما در مورد کلیک کردن یا نکردن تصمیم میگیرند. در این بخش با کمک مثالهایی از خودمان و سایتهای دیگر، روش ساخت ویترینی جذاب و دلربا را به شما نشان میدهیم.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/