راهی سریع به موفقیت با تبلیغات هدفمند2024-12-07
استراتژی تبلیغاتی: راهکارهای جدید برای موفقیت سعید مرادی
تبلیغ به شما کمک میکند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، سادهتر و کم هزینهتر به قلههای موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید. برای تهیه چنین برنامهای به تحلیل موقعیت سازمان یا کسب و کار، اهداف تبلیغاتی و بودجه لازم نیاز دارید. هدفمندسازی تبلیغات با آژانس تبلیغاتی مهم است به دلیل اینکه این کار به شما کمک میکند تا پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان منتقل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید.
این روش باعث افزایش ترافیک آلی و جذب مخاطبان بیشتر به سایت شما میشود. در تبلیغات کلیکی، دستهبندی نقش بسیار مهمی دارد؛ مثل نقش تام کروز در ماموریت غیرممکن که غیرقابل چشمپوشی است شما در گوگل ادز هم میتوانید مثل یکتانت کمپینهای هدفمند اجرا کنید. برای مثال، چرم مشهد از دادههای مشتریان فعلی خود استفاده میکند و با ارسال کد تخفیف اختصاصی، به آنها کمک میکند محصولی متناسب با نیاز خود بخرند. ما با هدف افزایش تعداد افرادی که برای اولین بار اکانت یکتانت خود را شارژ میکنند، به سراغ دادههای خودمان رفتیم. دادههای مشتریانی که بهتازگی ثبتنام کردند، جدا کردیم و از طریق ایمیل و پیامک، پیشنهادی شخصیسازیشده ارسال کردیم.
سعی کنید شات را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری آنلاین هستند و احتمال دیده شدن بیشتر است. اگر قرار است صفحهای را شات کنید، ابتدا نگاهی به کیفیت محتوای آن بیندازید. آیا پستهای جذاب، منظم و مرتبطی دارد؟ آیا محتوای آن ارزشمند است؟ شات کردن صفحهای با محتوای ضعیف ممکن است اعتبار شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. قبل از شات کردن، مطمئن شوید که مخاطبان صفحهای که معرفی میکنید، با مخاطبان شما همخوانی دارند. اگر شما پیجی درباره آشپزی دارید و یک صفحه ورزشی را شات کنید، احتمالاً نتیجه خاصی نمیگیرید. وقتش رسیده به چند نکته کلیدی بپردازیم که شاتهای شما حرفهایتر و مؤثرتر شوند.
امروزه پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به عرصههای نفوذ تبدیل شدهاند؛ جایی که مدیریت تبلیغات باید برای کسب مزیت رقابتی تلاش کند. چه یک متخصص بازاریابی، کارآفرین یا فردی علاقهمند به یادگیری باشید، این بخش شما را با دانش و اطلاعات لازم برای درک اهمیت مدیریت تبلیغات در بازار رقابتی امروز مجهز میکند. این بخش نقش چندوجهی مدیریت تبلیغات در ساختن هویت برند، افزایش سهم بازار و ایجاد اثری ماندگار در ذهن مصرفکنندگان را نشان میدهد. مدیریت ماهرانهٔ بودجه به شرکتها این امکان را میدهد تا بدون هزینههای بیهوده، به اهداف بازاریابی خود دست یابند. قلب مدیریت تبلیغات در ایجاد کمپینهای مبتکرانه نهفته است که اثری ماندگار در ذهن مصرفکنندگان بر جای میگذارد.
قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی، درک عمیق از بازار هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. شناخت دقیق نیازها، علایق و رفتارهای مشتریان به شما کمک میکند که پیام تبلیغاتیتان را به درستی تنظیم کنید. اما انتخاب روشهای تبلیغاتی موثر، میتواند تأثیر زیادی در رشد کسبوکارها داشته باشد.
- {
- بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. |}{
- شما برای این که بتوانید در میان رقبای بسیار به حیات خود ادامه دهید نیازمند تبلیغ هدفمند خواهید بود. |}
- «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... {
- شما با خرید اولیه در پنل پیامک پیام رسان می توانید به تمام این امکانات و ویژگی های دیگر این پنل اس ام اس برای تبلیغات هدفمند به مشتریان و مخاطبان خود استفاده کنید. |}
- با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید.
- دسترسی کاربردی و راحت به تمامی امکانات سامانه یکی از قابلیت های خوب سامانه پیام رسان است.
دستیابی به مخاطبان هدف
پنل ارسال پیامک انبوه پیام رسان ، بهترین ابزار برای ارسال پیامک و مدیریت پیامک های دریافتی است که شما می توانید بصورت 24 ساعته از منشی پیامکی آن استفاده کنید . از مواردی که باعث شده همیشه وفادار سامانه باشیم، علاوه بر بستر فنی قدرتمند،پشتیبانی قوی آن بوده که با استفاده از افراد متعهد و کارآزموده ، همیشه با صبر و حوصله راهنماییم کردند. در بازار رقابتی امروزی، تبلیغات برای کسب و کارها ضروری است تا مرتبط و رقابتی بمانند. عدم وجود تبلیغات می تواند منجر به کاهش دیده شدن نام تجاری شود و رقابت برای کسب و کارها در میان رقبا چالش برانگیز باشد.
رونوشتی جذاب، جلوههای بصری خیرهکننده و روایتهای قانعکننده در کنار هم، کمپینهای خلاقانه را شکل میدهند. پیش از شروع هر کمپینی، بازاریابان به تحقیقات بازار میپردازند و اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار مصرفکننده و استراتژیهای رقبا کشف میکنند. در این بخش به تعریف مدیریت تبلیغات پرداخته میشود و اصول بنیادی، مفاهیم کلیدی و اهمیت استراتژیک آن در بازارِ مدرن بررسی میشود. برای اینکه هدفمند تبلیغ کنید، میتوانید ابتدا در پنل یکتانت ثبتنام کنید و پس از اینکه اکانت خود را بهاندازهٔ کافی شارژ کردید، کمپینهای بازاریابی هدفمند خود را اجرا کنید. حالا شما هم دادههای مشتریان را در دست دارید و هم سودآورترین بخش بازار را انتخاب کردهاید؛ پس میتوانید به سراغ اجرای کمپینی مناسب بروید. این رویکرد به شما کمک میکند تعداد کمپینهای بیشتری و متناسب با نیاز بخش موردنظر اجرا کنید.
به طور مثال تبلیغات آفلاین هزینه چاپ، کاغذ، نصب و… دارند اما در مورد دیجیتال مارکتینگ هزینهها مربوط به ساخت تیزر، طراحی تبلیغات فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ و… میشود. ۹- در زمان انتشار کمپین تبلیغاتی بیشترین تعامل را با مخاطبان خود برقرار کنید. ۶- ایده پردازی، تولید محتوای تبلیغاتی و اجرای کمپین را به یک گروه کاربلد و با تجربه بسپارید.
این رویکرد هدفمند شانس دستیابی به مشتریان مناسب و جذب آنها را به حداکثر می رساند و احتمال تبدیل و فروش را افزایش می دهد. طبق آمار Statista، بیش از 66% از جمعیت جهان در سال 2022 روزانه از اینترنت استفاده میکنند. افراد برای پیداکردن محصولات و خدماتی که نیاز دارند از موتورهای جستوجو استفاده میکنند، در شبکههای اجتماعی میگردند، از فروشگاههای آنلاین بازدید میکنند و… . تبلیغات در صورتی می تواند شما را به نتایج دلخواه برساند که هدفمند باشد، تبلیغات هدفمند یعنی بررسی مشتریان و ساخت پرسونا و بازار هدف و تبلیغ در آن بازار برای بدست آوردن مشتری. در این مقاله قصد داریم به راه حل هایی در زمینه هدفمند کردن تبلیغات بپردازیم. یک ویدیو میتواند به راحتی اطلاعات را منتقل کند و در عین حال سرگرمکننده باشد.
تبلیغات برندتان را به بزرگترین آژانس تبلیغاتی ایران بسپارید!
بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند. پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد.
در میان روشهای مختلف تبلیغات هدفمند، تبلیغات پیامکی از پنل اس ام اس به دلیل ویژگیهای خاص خود به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روشها شناخته میشود. روزنامه محبوبترین شکل تبلیغات چاپی و ارزانترین راه برای دستیابی به توده عظیمی از مردم است. براساس مکان، هدف و مقیاس کسب و کار، یکی از انواع روزنامه برای تبلیغات شما مناسبتر است.
به بیانی دیگر، نسبت به هزینهای که این نوع تبلیغات دارد، هدفگیری آن سختتر از روشهای دیگر است؛ اما همچنان یکی از روشهای مؤثر برای رساندن پیام به تعداد زیادی از مردم هستند. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند.
در تبلیغات باید به شکلی هوشمندانه مزیت ها و برتری های محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید. در فضای غیر دیجیتال و سنتی شما کاملا یک سویه صحبت کرده و گوشی برای شنیدن ندارید. این اتفاق باعث می شود که مخاطب بهتر بتواند در مورد محصول شما تصمیمگیری کند. انتخاب روش تبلیغات موثر در ایران به نوع کسبوکار، بودجه و مخاطبان هدف بستگی دارد. ترکیب چند روش مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی، استفاده از اینفلوئنسرها و بازاریابی محتوایی میتواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. اجرای تبلیغات مستمر و ارزیابی نتایج نیز کلید موفقیت در این زمینه است.
این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. وقتی صحبت از افزایش مشتری میشود، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد میرسد، تبلیغات است. تبلیغات دیجیتالی، بیلبوردها، تبلیغات پیامکی و دهها روش دیگر که البته هزینههای سنگینی هم دارند. اما واقعیت این است که همه کسبوکارها بودجه تبلیغاتی ندارند و اتفاقاً بسیاری از برندهای موفق، بدون صرف هزینههای کلان، مشتریان زیادی جذب کردهاند.
تأثیرگذاری بر رفتار مخاطبان با استراتژیهای هدفمند منجر به تعامل و خرید بیشتر میشود. تقویت جایگاه برند با ارتباطات قوی و تجربهات مثبت موجب وفاداری مشتریان و کسب مزیت رقابتی میشود. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است.
تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. با توجه به اینکه تقریباً همه افراد تلفن همراه دارند و پیامهای متنی را به سرعت میخوانند، اس ام اس مارکتینگ میتواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری و افزایش فروش مورد استفاده قرار گیرد. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد.
رپورتاژها، تبلیغاتی هستند که از نظر شکل، سبک و نحوه نگارش مطابق با سایر نوشتههای رسانه هستند و مانند آگهی به نظر نمیرسند. این تبلیغات به برند کمک میکند تا از ارتباطاتی استفاده کند که مجله از قبل با مخاطبان خود شکل داده است. رپورتاژ آگهی علاوه بر مجله و روزنامه، در وبلاگ و وب سایت نیز منتشر میشود. در این نوع تبلیغات، تبلیغکننده به ناشر هزینه پرداخت میکند و در ازای آن ناشر نیز باید محتوای تبلیغاتی تبلیغکننده را به صورت مقالهای مشابه سایر محتوای آن رسانه تدوین و منتشر کند. تفاوت رپورتاژ با سایر تبلیغات در این است که بیشتر به جزییات میپردازد. بروشورها به لحاظ اندازه از مجله کوچکتر و حاوی اطلاعات محصول کسب و کار هستند.
سپس با داشتن این اطلاعات محتواهای روانشناسی شده که باعث تحریک احساسات مخاطب شود تولید می شود. این محتواها با در نظر گرفتن یک ایده ی متفاوت و هوشمندانه تولید می شوند. اصل خلاقیت مهمترین موضوع در تولید محتوا و پیاده سازی تبلیغات هدفمند است که باعث تاثیرگذاری بیشتر بروی مخاطبان هدف می شود.
با استفاده از پیامهای خلاقانه و پیشنهادهای جذاب، برندها میتوانند مشتریان را به سمت خرید هدایت کنند. این کارکرد به برندها امکان میدهد اطلاعات مفیدی درباره محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهند و آگاهی آنها را افزایش دهند. همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند.
این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. برای تبلیغ برندتان بهعنوان یک انتخاب ارزشمند، از ابزارهایی مثل نظرات مشتریان و دادههای نظرسنجی استفاده کنید. این روشها به مخاطبان نشان میدهد که برند شما شایسته اعتماد و دنبال کردن است. بهکارگیری ابزار دیجیتال در تبلیغات یک راه موثر و کمهزینه برای افزایش آگاهی از برند است. امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است!
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید.
در ادامه 5 استراتژی برای ایجاد تبلیغات موثر را معرفی و بررسی کردهایم. تبلیغات کلیکی (PPC)، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای جذب مخاطبان هدف در موتورهای جستجو مانند گوگل است. با این روش، تبلیغ شما در صدر نتایج موتورهای جستجو و در مقابل چشم مخاطب هدف قرار میگیرد. تبلیغات پستی، مانند ارسال کارتپستالها، بروشورها و کاتالوگها، روشی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. این روش با انتقال پیام به مشتریان هدف بهطور شخصیسازی شده، احساسی خاص و منحصربهفردی ایجاد میکند که در بسیاری از روشهای دیگر یافت نمیشود.
با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند. عدم توجه به فعالیتهای تبلیغاتی رقبا میتواند باعث از دست دادن سهم بازار به نفع رقبا و کاهش جذابیت تبلیغات در مقایسه با کمپینهای رقبا شود. انتخاب زمان نامناسب برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی میتواند اثربخشی آنها را به شدت کاهش دهد. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند.
از سوی دیگر کسب و کارها میتوانند تأثیر کمپینهای تبلیغاتی ویدیویی خود را تحلیل و ارزیابی کرده و استراتژی های تبلیغات خود را برای حداکثر اثربخشی بهینه سازی کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ به مشارکت با افرادی گفته میشود که در پلتفرمهای مختلف و رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و غیره دنبالکنندههای زیادی داشته باشند. کسب و کارها میتوانند با اینفلوئنسرها همکاری کنند تا محصولات یا خدمات آنها را به مخاطبان خود تبلیغ کنند.
در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. روی مصرفکنندگانی تمرکز کنید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و باید صدای شما را بشنوند. تبلیغات پیادهرو از جنس وینیل، گچ یا کاغذ هستند و برای سطوح بیرونی، طراحی و نصب میشوند. میتوانید برای افزایش آگاهی از برند خود، تبلیغات را با این روش به صورت آموزنده، سرگرمکننده و خلاقانه انجام دهید. تبلیغکنندگان افرادی در شرکت هستند که مسئولیت تبلیغ محصولات و خدمات را بر عهده دارند.
همچنین، برگزاری مسابقات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام میتواند به افزایش تعداد فالوورها و تعاملات برند کمک کند. کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات B2B داشته باشند و جامعه هدف آنها مشاغل و کسب و کارهای دیگر است می توانند با پنل پیامکی پیام رسان، ارسال به مشاغل داشته باشند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد . آمار و نتایج تبلیغات، اطلاعات دقیقی از رفتار و علایق کاربران در اختیارتان قرار میدهد.
این افراد برای معرفی محصولات و خدمات روی بیلبوردها، در مجله، وبسایت و اپلیکیشنهای موبایل هزینه پرداخت میکنند. همه تبلیغکنندگان، بازاریاب به شمار میروند اما همه بازاریابان، تبلیغکننده نیستند. این تکنیک با هدف قرار دادن مرتبطترین کاربران، بهینهسازی ایمپرشنها و به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه، هدر رفت هزینه تبلیغات را به حداقل میرساند. با تحلیل و متعادل کردن این عوامل، بازاریابان میتوانند استراتژی تخصیص بودجه جامعی تدوین كنند که با اهداف، مخاطبان هدف و پویایی بازار آنها همسو باشد. توانایی بازاریابان در تحلیل و ارزیابی استراتژیهای تبلیغاتی، آنها را قادر میسازد تا اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار مصرفکننده، عملکرد کمپین و روندهای بازار بهدست آورند. در این بخش، به بررسی گامهای مهم در تحلیل و ارزیابی استراتژیهای تبلیغاتی پرداخته میشود و اطمینان حاصل میکنیم که بازاریابان، تصمیمات آگاهانه اتخاذ میکنند و به اهداف خود دست مییابند.
یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغات هدفمند، دستهبندیکردن مخاطبان (Audience Segmentation) است. باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آنها را دستهبندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص میکنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانهای در جذب آنها مؤثرتر عمل میکند. چگونه میتوان با صرف هزینۀ کمتر و در زمان سریعتری به سطح پایانی قیف فروش رسید؟ این سؤال، دغدغۀ اغلب کسبوکارها در هنگام طراحی کمپینهای تبلیغاتی است. درواقع همۀ آنها میخواهند اطمینان حاصل کنند که درنهایت تبلیغشان توسط مشتریان بالقوۀ مجموعه دیده میشود. بازار هر کسبوکار شامل بخش های مختلفی است که در هر بخش مخاطبین، خصوصیات مشترکی داشته و نسبت به استراتژی های مختلف بازاریابی واکنش مشابهی دارند.
با هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی مرتبط، تبلیغات به کاربرانی نمایش داده میشود که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه شما هستند. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند. همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. این پنل، امکاناتی مانند خط مبدا معتبر با پیش شمارهی 8، ارسال پیامک از طریق خط ثابت مخابراتی شما، ارسال گروهی پیامک و اتصال به CRM ابری را در اختیار شما قرار میدهد.
البته تبلیغات بسته به اهداف کسب و کار شما میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. توییتر بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان دارد و بیشتر کاربران بین ۳۵ تا ۶۵ سال سن دارند. بسیاری از شرکتهای B2B از توییتر به عنوان ابزار بازارایابی دیجیتال استفاده میکنند. این تبلیغ مربوط به شرکت آمازون است و برای رونمایی از سریال جدیدی که در وبسایت خود قرار داده، این کمپین تبلیغاتی را راهاندازی کرده است. هدف هر کمپین تبلیغاتی، دستیابی به اهداف خاص است؛ این اهداف میتوانند افزایش فروش، ایجاد آگاهی از برند یا جذب مشتری باشند. تحلیل ROI به بازاریابان این امکان را میدهد تا بودجه خود را با این اهداف هماهنگ كنند.
خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر کاپریلا را مشاهده میکنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. از جمله این ویژگیها میتوان به حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب اشاره کرد. در روش تبلیغات تلویزیونی بیشتر تبلیغات بین ۱۰ تا ۶۰ ثانیه طول میکشند و برخی تبلیغات بسته به نوع محصول و کانال تلویزیونی ممکن است بیشتر از ۶۰ ثانیه باشند. براساس آمار، در سال ۲۰۲۰ تبلیغکنندگان در ایالات متحده آمریکا بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای تبلیغات تلویزیونی صرف کردهاند.
{کمپینهای تبلیغاتی یکپارچه
|}این روش باعث افزایش بازدهی تبلیغات و کاهش هدر رفت منابع میشود و میتواند به کسب و کارها کمک کند تا به شکوفایی و رشد بیشتری دست یابند. عدم ارزیابی عملکرد کمپینهای تبلیغاتی باعث میشود که کسبوکارها نتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند. برای بهینهسازی تبلیغات، باید نتایج آنها بهطور مداوم ارزیابی شود تا از تکرار اشتباهات در کمپینهای بعدی جلوگیری شده و بودجه تبلیغاتی بهینه شود.
مشخصبودن بازار هدف به شما اجازه میدهد بدانید چه پیامی را در چه زمانی و از چه طریقی ارسال کنید. از طرفی، چون این پیام بر اساس علاقه یا نیاز طرف مقابل آماده شده است، تاثیرگذاری بیشتری دارد. مهمتر از تعداد افراد هدفگرفتهشده برای تبلیغات و بازاریابی، علاقۀ آنها به محصول یا خدمات است! تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. به همین دلیل، امکانات مختلفی به پنل اضافه کردیم تا کارتان را راحتتر کنیم. امروزه که حتی ربات ها هم دارای هوش مصنوعی هستند و این دوران عصر تکنولوژی نامیده می شود، کمتر کسی آگهی و تبلیغات خود را از طریق روش های قدیمی انجام می دهد.
کسب کارها میتوانند برای افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل و فروش، پیامهای متنی برای مشتریان احتمالی و مشتریان ارسال کنند. از جمله مزایای تبلیغات پیامکی میتوان به تحویل سریع آن به مخاطب اشاره کرد. از آنجاییکه افراد موبایل را همواره همراه خود دارند، این احتمال وجود دارد تا به محض اینکه پیام را ارسال کردید، مخاطب آن را ببیند.
بازاریابان گوگل، تصاویر، کلیپهای ویدیویی و محتوای صوتی را جمعآوری میکنند تا جستجوها را به صورت داستان بیان کنند. بیننده فراموش میکند که در حال مشاهده تبلیغ است چراکه این تبلیغ مانند فیلم پخش میشود و مانند کپسول زمان است. این کمپین تاثیرگذاری خوبی داشت چراکه احساسات مخاطب را برانگیخته بود و آنها با برند گوگل تعامل کردند.
وب سایت منبع