جامع تحقیق کلمات کلیدی
آموزش تحقیق کلمات کلیدی با مثال و نمونه پرتال
ممکن است تبلیغات در پایین صفحه ظاهر شوند؛ ولی اگر در بالا باشند، افراد اول آنها را مشاهده خواهند کرد. این مسئله در دستگاههای موبایل بدتر است؛ بهخصوص اگر آنها از افزونههای گوگل ادز هم استفاده کرده باشند. ما در مقالهٔ «راهنمای انتخاب انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی»، دربارهٔ تمام ابزارها و مراحل کار با آنها همراه با تصویر صحبت کردهایم. اگر موافق باشید، در این بخش مهمترین ابزار را که در این مرحله به کارتان میآید، به شما معرفی کنیم و به بقیه در حد نام آنها اشاره کنیم. یک کسب و کار ممکن است اقدام به حذف برخی محصولات بکند یا اطلاعات برخی از صفحات تاریخ مصرفشان تمام شود.
یکی از کلمات کلیدیای که میتواند مشتری بالقوه را به شما برساند، عبارت تعمیر لپتاپ است؛ یعنی کسی که نیاز به خدمات تعمیر لپتاپ داشته باشد، این عبارت را در گوگل یا هر موتور جستوجوی دیگری جستوجو میکند. اگر از قبل برای سئو سایتتان برنامهریزی کرده و این کلمۀ کلیدی را هدف گرفته باشید، در نتایج جستوجو دیده خواهید شد؛ بنابراین، شانستان برای جذب این کاربر بیشتر خواهد شد. تقریباً هر ابزار کیورد ریسرچ دارای فیلتر حجم جستجوی کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد روی ایده های کلیدی با طیف های متنوع تمرکز کنید و به نتایج معقولی برسید. در کل با مشاهده و بررسی نتایج جستجو مربوط به یک کوئری می توانید به ایده های خوبی برسید و به همین خاطر است که این پروسه یک بخش از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی محسوب می شود. چنین چیزی مخصوصاً در وب فارسی زیاد اتفاق میافتد؛ چون بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هم در آنالیز زبان فارسی (در مقایسه با دیگر زبانها که رواج بیشتری دارند) عملکرد ضعیفتری از خود نشان میدهند.
در طول دوره، هر سوال یا مشکلی داشتید، میتوانید از مدرس این دوره در گروه تلگرامی کمک بگیرید. ضمنا توجه داشته باشید که ترندیابی به این شکل روش مخصوص گروه مشاوران سندلوس است و این فرایندها و گامها حاصل انجام پروژه و استخراج مدل از شرکتها و موضوعات مختلف است. اگر شناخت خوبی از بازار هدفتان داشته باشید، پیدا کردن Seedها هم راحتتر خواهد بود. در بین موارد فوق، مورد اول، یعنی GKP، کاملاً رایگان است و برای استفاده از آن، فقط باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. نیازی به گفتن نیست که پرداختهای بینالمللی چالشهای زیادی برای ما دارند.
یادگیری مخاطبان و پی بردن به اینکه چرا آنها چیزی را که می خواهند می خواهند به شما کمک می کند تا از عبارات محرک به عنوان بخشی از کلمات کلیدی دم بلند خود استفاده کنید. کلمات کلیدی خود را با عبارات محرک مرتبط با انواع مختلف قصد مصرف کننده تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر محصولی را می فروشید، عبارات محرک معاملاتی یا تجاری مانند «بهترین»، «خرید»، «پیوستن» و «مقایسه» به شما کمک می کند تا برای جستجوهایی رتبه بندی کنید که در آن افراد قصد خرید بیشتری دارند. الگوریتم جستجوی گوگل از بیش از 200 عامل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. برای اینکه به وب سایت خود بهترین شانس را برای متمایز شدن از سایرین بدهید، انجام تحقیقات کامل و با کیفیت بالا در مورد کلمات کلیدی ضروری است. قبل از اینکه در موضوع آموزش تحقیق کلمات کلیدی دقیق شویم و ابزارهای لازم را معرفی کنیم، بهتر است با برخی اصطلاحات رایج در این زمینه آشنا شوید.
برای مثال، صفحات وبلاگ معمولاً در نتایج جستوجوی کیوردهای Informational نمایش داده میشوند. به این ترتیب که کاربر عبارت “تحقیق کلمات کلیدی چطور انجام میگیرد” را سرچ میکند و به این مقالهای که شما در حال خواندن آن هستید میرسد. شما یک کلمه کلیدی دانه (seed) را به این ابزار های تحقیق کلمه کلیدی می دهید ، و آنها ایده های کلمات کلیدی را بر اساس آن کلمه کلیدی دانه از پایگاه داده خود پیدا می کنند. بعد از آن که لیست کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به دست آوردیم نوبت به بررسی میزان جستجوی هرکدام میرسد. گفتیم که آمار جستجوی کلمه یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین “کلیدی” و “ارزشمند” بودن آن است. ابزارهای ایرانی سئو سیگنال، جت سئو و میزفاتولز چنین قابلیتی را داره بوده و با وارد کردن آدرس سایت رقیب لیستی از کلمات کلیدی و صفحات پربازدید آن در اختیار ما قرار میدهند.
با اینکه این کلمات حجم جستجوی بالایی دارند ولی خیلی مبهم هستند و در اکثر مواقع، بدون هدف هستند. حجم جستجو به شما می گوید که کاربران به صورت ماهانه چند بار کلمه کلیدی موردنظر را جستجو می کنند. هر چه قدر که حجم جستجو بالاتر باشد، در صورت دریافت رتبه خوب برای آن، می توانید از ترافیک زیادی بهره مند شوید. اگر نمی خواهید به گوگل محدود باشید، می توانید از پیشنهادات یوتیوب هم کمک بگیرید. این پلتفرم هم مثل گوگل، بر اساس فعالیت و جستجوهای کاربران خود، یک سری کلمات و عبارات کلیدی را دسته بندی می کند و بر اساس عبارت جستجوی شما ارائه می دهد. در دنیای سئو به این کلمات کلیدی، کلمات دانه یا seed keyword میگوییم.
به این شکل که لیستی از کلمات کلیدی اصلی رقیبانتان را ارزیابی کنید. این ابزار تحقیق کلمات کلیدی لینکهای داخلی سایت را نیز شناسایی میکند. Hit-tail از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که نشان میدهد کاربران برای بازدید از سایت شما از چه کلماتی استفاده کردهاند. این ابزار با بررسی کامل محتوای سایت شما بهترین کلمات کلیدی را ارائه میکند. این ابزار سئو برای کسانی مناسب است که محصول یا خدماتی را میفروشند و قصد دارند همیشه ترافیک داشته باشند. کلمات کلیدی در وب سایت شما مشخص می کند که کسب و کار شما چیست و چه چیزی می فروشید.
با رنک ترک همچنین میتوانید اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی سایتهای رقیب که در گوگل رتبهبندی شده هستند هم دست پیدا کنید. مثلا اگر دنبال کلیدواژه بخصوصی باشید، میتوانید تمامی سایتهای رقیب که با محتوای مربوط به این کلیدواژه در گوگل ایندکس و رتبهبندی شدهاند را پیدا کنید. این ابزار یک نرم افزار کامل برای سئو و ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. Seranking اطلاعاتی دقیق از قبیل محبوبترین کلمات کلیدی منطقهی جغرافیایی مشخص، جزئیات نتایج و همچنین میزان جستجو و قیمت کلمات مختلف را ارائه میکند. قیمت آن از پایه 31 دلار آغاز شده و تا 151 دلار به صورت ماهانه نیز ادامه دارد. برای حفظ رتبه بندی کلمات کلیدی، باید همیشه در مورد تغییرات الگوریتم به روز باشید و به دنبال راه هایی برای به روز رسانی و بهبود محتوای موجود خود باشید.
برای مراحل بعدی تحقیق کلمات کلیدی از آنها به عنوان پایه و شروع کار استفاده خواهید کرد. ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت میکند. با وارد کردن یک عبارت، ترکیب آن با عبارات رایج ایجاد شده و پیشنهادات مرتبط با هرکدام در اختیار ما قرار داده میشود. همچنین میتوانیم لیست کاملی از این کلمات کلیدی را به صورت یک فایل اکسل دانلود کنیم. حالا شما دیگر نهتنها میدانید چگونه کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید، بلکه نحوهٔ شناسایی گپها، اولویتبندی کلمات و انتخاب بهترینها را هم یاد گرفتید. کسی که عبارت اول را جستوجو میکند، بهدنبال خرید ساعت یا اطلاعات مفید برای تحقیق دربارهٔ آن است.
اگر در میانهٔ راه به مشکل خوردید، در بخش نظرات بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم. همین جستوجوی ساده باعث شد ما بفهمیم چقدر گرفتن رتبه و رقابت سخت و دشوار است. بعد از آن، ۳ سایت معتبر و قابلاعتماد یکتانت، جیادز و افراک را میبینیم که شکستدادن آنها سخت است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. دشواری کلیدواژه در واقع بیانگر این است که رسیدن به رتبه مناسب در این کلید واژه چقدر دشوار است. علیرغم اینکه در تنظیمات این ابزار، زبان فارسی و کشور ایران هم وجود دارد، اما عملکرد این ابزار در زبان انگلیسی بهتر است.
تحقیق کلمات کلیدی یکی از هسته های اصلی سئو یا هر کمپین مرتبط با بازاریابی محتوا است. اگر شما همینطوری محتوا تولید میکنید و نمیدانید موضوع آن محتوا چقدر قابل بحث و دارای سرچ است و استراتژی ندارید کاملا در اشتباهید. همانطور که موتورهای جستجو بهبود می یابند و تاکید بیشتری بر عبارات مرتبط، زبان طبیعی و محتوای با کیفیت می شود. شما می خواهید با ارائه محتوای عمیق و بهم پیوسته، تخصص وب سایت خود را به نمایش بگذارید. اگر مشتریان شما را منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای موضوع خاصی بدانند، می خواهند روی وب سایت شما کلیک کنند. محتوای معتبر و شهرت خوب به شما کمک می کند تا در SERP رتبه بالایی داشته باشید.
در ادامه ۱۰ تا از بهترین ابزارهای کیورد ریسرچ را برای شما لیست کردهام. اغراق نیست اگر بگوییم که Ahref کاملترین و معتبرترین ابزار سئو در یافتن کلمات کلیدی است. Ahref فقط ابزار یافتن کلمات کلیدی نیست؛ این سایت ابزارهایی مانند Ahrefs backlink cheker، Ahrefs webmaster، Ahrefs’ SEO toolbar را نیز ارائه میکند. در صفحه گسترده خود در مورد قصد خریدار برای هر عبارت کلیدی یادداشت کنید، یا عادتی را برای خود یا تیمتان ایجاد کنید که قبل از ایجاد محتوا با استفاده از آن، هدف یک کلمه کلیدی را بررسی کنید. کلمات کلیدی که گاهی اوقات به عنوان عبارات کلیدی SEO شناخته می شوند، اصطلاحات و عباراتی هستند که برای ایجاد و توسعه محتوای آنلاین استفاده می شوند.
به وسیله Good Keywords میتوانید از آخرین ایدهها و ترندهای کسب و کار خود آگاه باشید. با استفاده از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی میتوانید از کلمههای کلیدی بلند نیز استفاده کنید. همانطورکه از اسم آن هم مشخص است، کیوردچی یک ابزار کیورد ریسرچ ایرانی است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. الگوی کار این ابزار به روش قابلیت خودکار google autocomplete است و یک سری پسوند و پیشوند به انتها یا ابتدای کلمه کلیدی موردنظر اضافه می کند و لیستی از ایده های کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. دوره جامع تحقیق کلمات کلیدی به شما میآموزد چگونه کلمات و عباراتی را که مخاطبان شما در موتورهای جستجو استفاده میکنند، شناسایی و تحلیل کنید.
حالا به سراغ بخش وبلاگ سایتشان رفته و کلمات کلیدی اصلی هر مقاله را بنویسید. پس در این مقاله بهشکل جامع نحوه تحقیق کلمات کلیدی یا همان keyword research را به شما آموزش میدهم. با توجه به اهمیت این موضوع، سعی کردم در بخشهایی از مطلب، نمونههای کاملی را برایتان مثال بزنم تا هیچ سوالی در ذهنتان باقی نماند. کلمات کلیدی دانه، پایهایترین و اساسیترین کلمات کلیدی مربوط به کسبوکار شما هستند که برای پیدا کردن سایر کلمات کلیدی مرتبط به وب سایتتون به شما ایده میدن. باز هم تأکید میکنیم که همۀ این اقدامات را با در نظر گفتن این نکته که ارزشآفرینی و پاسخ به نیاز کاربر در اولویت قرار دارد انجام بدهید. به این منظور، برای اینکه در درک موضوع صفحات و نمایش کیفیت آنها به گوگل کمک کنید، بهتر است کلمات کلیدی فرعی را هم حداقل یک بار در متن بنویسید.
شاید لازم باشد وقت بگذارید و سایت رقبا را زیر تیغ موشکافانۀ خود ببرید. در بسیاری از مواقع، نکاتی را خواهید یافت که از دید بهترین ابزارها هم پنهان میمانند. البته که ابزارها خوب هستند؛ اصلاً بگذارید دوباره تأکید کنیم که بدون آنها راه به جایی نخواهید برد؛ اما خب از آن طرف بوم افتادن هم پسندیده نیست! منظورمان این است که نباید تمام کار را به آنها بسپارید و فقط به نتایج ارائهشده توسط این پلتفرمها اتکا کنید. علاوهبر این، یکی دیگر از تکنیکهایی که خیلی به کمک کسبوکارهای تازهتأسیس میآید، تمرکز روی گوشهای از بازار، یا اصطلاحاً Niche Marketing است.
توجه داشته باشید که در نسخه رایگان این ابزار، مواردی چون میزان جستجو trend، cpc، حجم رقابت کلمات کلیدی نمایش داده نمی شود. بعد از بررسی کلمات کلیدی، کلمه ” تشخیص عطر بلو شنل اصل” بین همه جستجوها به وضوح دیده می شود که می تواند یکی از انتخاب های شما برای نوشتن مقاله نیز باشد. شما برای آغاز کار می توانید از اکسل یا spreadsheet های مختلف برای داشتن کلمات کلیدی مختلف استفاده نمایید. برای پیدا کردن این کلمات می توان از ابزارهای سئو مانند سرچ کنسول، keyword planner، semrush ،Ahrefs و… یا عبارات و کلماتی که در search related یا پیشنهاد گوگل (Google suggest) است، استفاده نمود. تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی جزو سئو محتوا حساب می شود و شما می توانید برای آشنایی با روند تحقیق کلمات کلیدی با ابزار و بدون ابزار، همراه ویکی دمی باشید.
کلمات را لیست کنید و کلمات مرتبط را در دستهبندیهای مشابه قرار دهید. تحقیق کلمات کلیدی با فکر کردن به اینکه «یک مشتری بالقوه برای یافتن کسب و کار یا سایت شما چه کلماتی را جستجو خواهد کرد؟» آغاز میشود. پس از آن میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و ایدهها را گسترش دهید و کلیدواژههای بیشتری پیدا کنید. امروزه تحقیق کلمات کلیدی، شناخت مخاطب و پوشش موضوع محتوا به صورت مناسب است. به عبارت دیگر اگر محتوای شما کیفیت خوبی داشته باشد و موضوع مورد نظر را به خوبی پوشش بدهد شما میتوانید حتی برای کلیدواژههایی که درون محتوای خود ذکر نکردهاید نیز رتبه بگیرید. البته این به معنی اهمیت نداشتن تحقیق کلمات کلیدی نیست، بلکه به معنی تفاوت آن با گذشته است.
حتی ابزارهایی مثل ahrefs و semrush هم وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید عملکرد و سرعت بالاتری در تحقیق کلمات کلیدی داشته باشید. خب، سختترین مرحله تحقیق کلمه کلیدی در سئو، دستهبندی کردن کلمات است! تمامی مراحلی که تا الان گفتم را میتوانید طی 1 الی 2 روز انجام بدهید. اما این مرحله به بعد را ممکن است بخواهید هر از گاهی انجام بدهید و چند کلمه نهایی استخراج کنید. در هر حال انتخاب این موضوع با شماست ولی قطعا با وجود تعداد زیادی کلمه، نمیشود همهشان را در یک روز دستهبندی کرد.
با اینکه این ابزار در حالت کلی، یک ابزار پولی است ولی بعضی از امکانات آن مثل keyword generator و keyword difficulty به صورت رایگان در دسترس شما قرار می گیرند. ابزار keyword generator با دریافت کلمه کلیدی موردنظر شما، یک لیست طولانی از کلمات کلیدی مرتبط همراه با معیارهای KD و حجم جستجو ارائه می دهد. این آموزش تحقیق کلمات کلیدی، اطلاعات کاملی درباره نحوه انجام و مراحل کیورد ریسرچ سایت را به شما آموزش داد. انجام درست فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و به دست آوردن یک لیست جامع از کلیدواژههای مهم سایت، یکی از اولین و مهمترین اقدامات در هر پروژهی سئو است. کیورد ریسرچ، پایه و اساس تولید محتواهای جدید و «سئوی آن پیج» سایت شماست.
در این مرحله شما باید کلمات کلیدی که در مراحل قبل پیدا کرده اید را اطپز نظر هدف جست و جو بررسی کنید تا بدانید که آیا هدف جست و جو با اهداف تجاری شما مطابقت دارد یا خیر. تمام تلاش خود را بکنید تا مشخص کنید افراد هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی به دنبال چه اطلاعاتی هستند. هدف آنها از جستجو چه می تواند باشد؟ این همان چیزی است که ما از آن به عنوان "نیت جستجو" یاد می کنیم. در حالت کلی، سعی کنید اطلاعات پایه خود در زمینه تحقیق کلمات کلیدی را ارتقا دهید و سپس به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ایده های جذاب و مفیدی را برای محتوای وبسایت خود کشف کنید. هدف کاربر به نتیجه ای اشاره دارد که کاربر با جستجوی کلمه کلیدی موردنظر می خواهد به آن دست پیدا کند.
قاعدتاً توجه به نیاز کاربر و آنچه میخواهد، مهمتر از ترجیحات شخصی شما است. در واقع، اینطوری میشود که سئو میتواند کسبوکار را به ساحل موفقیت برساند. یا مثلاً میخواهید به سایت ایرانخودرو بروید و نمیدانید آدرس سایت چیست، عبارت ایران خودرو را در گوگل جستوجو کرده و با کمک نتایجی که روی صفحه ظاهر میشوند، سایت رسمی شرکت را پیدا خواهید کرد. چون این اقدام یکی از مهمترین کارها در حوزه سئو و روشی فوق العاده برای جذب افراد بیشتر به سمت محتوای تولیدی خودتان است. حال اگه شما دقیقاً در این لحظه، محتوای خوب و مطابق نیاز مخاطب منتشر کرده باشید، به احتمال زیاد کاربر را قانع خواهید کرد که از شما خرید کند. با ثبتنام رایگان در وبسایت، میتوانید به دوره رایگان CRO دسترسی داشته باشید.
برای استفاده از Answer The Public که یک ابزار انتخاب کلمه کلیدی نسبتا خوب است، کافی است کلمه مورد نظر را جستجو کرده و لیستی از کلمات کلیدی دریافت کنید. برای مثال شما کلمهی تولید محتوا را جستجو میکنید و این ابزار لیستی شامل محتوا در شبکههای اجتماعی، تولید محتوا در اینستاگرام، انواع بازایابی محتوا و… را به شما ارائه میکند. در این دوره با استفاده از مدلها و تمپلیتهای روز دنیا، مسیر تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را به صورت کامل پیش میبریم. خروجیهای تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را میتوانید با هدف طراحی محصول، طراحی استراتژی بازاریابی، طراحی استراتژی محتوایی، تولید محتوا و هر فعالیتی که به رشد کسب و کار کمک میکند، استفاده کنید. نحوه آموزش این دوره برای اولین بار است که اجرایی میشود و کاملا خروجی محور است. این دوره خروجی ساعتها بررسی مدلها و روشهای روز دنیا و همینطور تجربههای پروژههای داخلی گروه مشاوران سندلوس است که بازخورد بسیار مناسبی در کسب و کارهای بزرگ و کوچک داشتهاست.
از طرفی دیگر، رعایت برخی تکنیکها هم ضرری ندارد و اتفاقاً متخصصها پیشنهاد میکنند لحاظ کردن آنها را در نظر داشته باشیم. بله حتماً، بعد از بروزرسانی به تمامی دوستانی که دوره را خریداری کردهاند اطلاع رسانی خواهد شد. دقیقاً مانند زمانی که شما در خیابانی فروشگاهتان را راهاندازی کنید که رفتوآمد زیاد یا به قول معروف پاخور خوبی داشته باشد. اکنون کل کلماتی که از آهن آنلاین استخراج کردید را به لیست کلمات Seed خود اضافه کنید. بگذارید روی همان مثال قبلی خودمان، یعنی سایت «فروش لوله» ادامه بدهیم.
مثلا اگر میخواهید بدانید پرطرفدارترین کلماتی که در سال ۲۰۲۳ سرچ شدند، چه چیزهایی بودند، گوگل ترندز به شما کمک میکند. متاسفانه نمودار نتایج گوگل ترندز تعداد جستجوهای عبارت کلیدی را نشان نمیدهد. بلکه فقط موضوعات پرطرفدار در گوگل را بر طبق زمان و منطقه جغرافیایی نشان می دهد. در این مقاله با ۱۰ تا از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ آشنا خواهید شد. یک ابزار بسیار معروف و پرکاربرد در سراسر دنیا، به ویژه ایران است. از این ابزار به صورت رایگان در مدت زمان محدود 7 روزه، نیز میتوان استفاده کرد.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید کلمات دانه را به آنها بدهید و ایده های جدیدی را تحویل بگیرید که در بخش های بعدی چند مورد از محبوب ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی خواهیم کرد. این کلمات مثل پلی هستند که شما را به نتایج جستجوی ارگانیک و در نتیجه یک سایت مناسب برای دریافت پاسخ درست به کوئری هدایت می کنند. اینجاست که توجه کاربران را جلب می کنید، به سوال و درخواست آنها جواب می دهید، نرخ تبدیل شما بالا می رود و در نتیجه پتانسیل شما برای حضور در رتبه های بالاتر افزایش پیدا می کند. ابتدای مقاله هم گفتم، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در سئو انجام بدهید و قطعا زمانبر و حوصله سربر خواهد بود. اما با توجه به اهمیت زیادی که دارد، به هیچ عنوان نباید از انجامش یا حتی انجام کاملش، صرف نظر کنید. مواردی که در این مقاله گفتم حتی برای تولید محتوای اینستاگرام هم به دردتان میخورد.
بعد از پشت سر گذاشتن این ۷ مرحله، میتوانید مناسبترین کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خودتان را گلچین و از آنها برای بهینهسازی سایتتان استفاده کنید. به عبارتی دیگر، تحقیق کلمات کلیدی کمک میکند درک خیلی بهتری از بازار هدف داشته باشید؛ اطلاعاتی که نهتنها از منظر افزایش ترافیک سایت بهدردبخور هستند، بلکه میتوانند فرصتهای طلایی و کمبودها را هم نشانتان بدهند. کیورد ریسرچ زیربنای اصلی سئو سایت است و نتایج آن برای اهداف گوناگونی به کار میآیند. نتایج این تحقیق، سؤالاتی که باید جواب بدهید، پرتکرار بودن یا نبودن پرسشها و دغدغههای مختلف، میزان سختی هر کلمۀ کلیدی و… را در اختیارتان قرار میدهد. هر آنچه بحث کردیم برای تولید ایده های کلمه کلیدی تقریباً کافی است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری