تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2021-03-27
بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام برای افزایش نرخ تبدیل
اگر شما محصولات فیزیکی میفروشید، تبلیغات شاپینگ اینستاگرام میتواند ابزاری بسیار مؤثر باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وبسایت داشته باشند. برای موفقیت در تبلیغات، لازم است که استراتژیهای دقیقی طراحی و اجرا کنید. در این مقاله، به بررسی استراتژیهای موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. تبلیغات در اینستاگرام با ویژگیهای خاص خود میتواند تأثیر زیادی بر افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب، و افزایش فروش داشته باشد. در ادامه، به بررسی انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام و چگونگی استفاده مؤثر از آنها خواهیم پرداخت.
تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. با آگاهی از میزان نرخ کلیک خوری آگهی، جایگاه آگهی در نتایج گوگل (SERP) و فراخوانی به اقدامها را مقایسه خواهید کرد تا بفهمید کدام یک بیشترین کلیک را به دست میآورد. استفاده از افزونههای گوگل ادز یکی از بهترین گزینهها برای افزایش نرخ کلیک سایت میباشد. سایت لینکها به عنوان یکی از مهمترین افزونههای تبلیغاتی چه در دنیای سئو و چه برای تبلیغات افزونههای جادویی هستند که مخاطب را از سردرگمی نجات میدهند. استفاده از سایت لینکها به بهبود دید و جذابیت تبلیغات شما کمک میکنند و شانس کسب CTR بالاتر را نیز افزایش میدهند.
شرکتی مواد شوینده تولید میکند و برای کمپین خود دو انتخاب دارد که از قضا هر دو هزینۀ یکسانی هم روی دستش میگذارند. در اولی به هر محصول 5٪ تخفیف میدهد و از اجرای آن جوابی نمیگیرد؛ احتمالاً چون مردم این کاهش قیمت را ناچیز میدانند و برای کلیک روی تبلیغ ترغیب نمیشوند. در حالت دوم در کنار شوینده، محصولی رایگان مثل دستمال نظافت یا دستکش ارائه میدهد و این بار با افزایش کلیک بنر تبلیغاتی روبهرو میشود.
استفاده از ربات پاپآپ اینستاگرام برای افزایش فروش
تجزیهوتحلیل اطلاعات مربوط به جمعیت، علایق و رفتار آنها در آنلاین کمک به تعیین نهایی ترکیب کمپین میکند. اگر با تنظیم بودجه در فیسبوک، گوگل ادز و سایر پلتفرمهای تبلیغات دیجیتال آشنا باشید، این قسمت برای شما ساده خواهد بود. هر زمان احساس کردید بودجه به درستی تخصیص نیافته است و به هدف موردنظر دست نمییابید، کمپین خود را متوقف کنید. حال که مخاطبان هدف خود را تعیین کردهاید، زمان انجام تنظیمات مربوط به نمایش تبلیغ است. اگر قصد دارید که تبلیغات شما تنها در اینستاگرام به نمایش درآید، این بخش برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر تنظیمات مربوط به این بخش را انجام ندهید، فیسبوک به صورت خودکار تبلیغ شما در هر دو پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام نمایش خواهد داد.
هر یک از این گزینهها بر اساس اهداف بازاریابی مانند افزایش آگاهی از برند, جذب فالوور, افزایش فروش یا تعامل بیشتر انتخاب میشوند. در ایران, به دلیل رفتار کاربرانی که به استوری و ویدیوهای کوتاه علاقه زیادی دارند, استفاده از تبلیغات استوری و Reels بازدهی بالایی دارد. الگوریتمهای اینستاگرام بر اساس نرخ تعامل به دیده شدن بهتر پستها کمک میکنند. بنابراین هر چقدر نرخ تعامل پیج بالاتر باشد، احتمال موفقیت آن پیج و کسب و کار هم بالاتر است. در این مقاله از کارینو به بررسی راه های افزایش تعامل در اینستاگرام پرداختیم.
با شاخصی بهنام CTR میتوانید عملکرد خود را در جذب این ورودیها بسنجید و با چند راهکار ساده، مقدار کلیکها را افزایش دهید. کار خود را با ساختن چندین خلاقه مختلف شروع کنید و نگاهیبه الگوهای عمومی بیندازید. با استفاده از رنگهای متضاد و پررنگ و عباراتی مثل «تعداد محدود»، «همینالان» یا «فقط تا پایان هفته» حس فوریت به مخاطب القا میکنیم. ترس ازدستدادن، یکی از ترفندهای کاربردی فروش است که کاربر را بهسمت اقدام هل میدهد. طرحها و تصاویر شلوغ و درهمبرهم حواس را پرت میکنند و تمرکز افراد را از بین میبرند؛ پس تا میتوانیم آنها را ساده نگه داریم. در این صورت، بیننده در یک نگاه متوجه موضوع و پیام میشود و ثانیهها را از دست نمیدهیم.
شما میتوانید ببینید چند نفر روی لینک موجود در ایمیل شما در مقایسه با ایمیل مشاهدهشده، کلیک میکنند. خواه یک تبلیغ در رسانههای اجتماعی باشد یا یک کمپین بازاریابی ایمیلی، کیفیت محتوای شما بر نحوۀ تعامل مخاطبان با کمپین شما تأثیر میگذارد. محتوای شما باعث میشود که مخاطبان شما روی تبلیغ شما کلیک کنند یا ایمیل شما را باز کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی اجرای موفقیتآمیز تبلیغات بنری در اینستاگرام و دریافت مشاوره تخصصی، با کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی شویراد تماس بگیرید.
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. وقتی بساط خود را کنار خیابان پهن میکنید؛ اگر بتوانید توجه عابران را جلب کنید این یعنی ایمپرشن.
چون قرار است در کنار پاسخ به این سؤال، شما را با چند روش مؤثر برای افزایش نرخ کلیک هم آشنا کنیم. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. در این تبلیغ از دو المان طنز و رنگ برای جلب توجه بینندگان استفاده شده است. تضاد سفید و سبز حالت دوستانه و صمیمی به بنر میبخشد و مخاطب را تحتتأثیر قرار میدهد.
برای انجام تبلیغات کلیکی در پینترست، میتوانید از پلتفرم تبلیغاتی پینترست یا همان «پینترست ادز» استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تبلیغات خود را به صورت هدفمند و موثر به کاربران پینترست نمایش دهید. بدون درک مناسب از مخاطبان هدف و تعریف آنها نمیتوانید فعالیتهای بازاریابی هدفمندی داشته باشید. مخاطبان هدف را میتوان با سن، موقعیت مکانی، شغل و نحوه استفاده از اینستاگرام تعریف کرد. این افراد نگرانی و مسائل مشترک، علاقهمندی، آرزو و سبک زندگی مشابه دارند.
تحلیل نتایج پس از اجرای تبلیغ، از اساسیترین مراحل بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام است. این تحلیل به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کرده و برای تبلیغات بعدی تصمیمات دقیقتری بگیرید. معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و میزان تعامل مخاطبان باید بهطور دقیق پیگیری شوند تا تبلیغات شما به بهترین شکل بهینه شود. برخی پلتفرمها و ناشران تبلیغ، دستهبندیهای مشخصی از مخاطبان و محتواهای خود دارند.
تبلیغات اینستاگرام، در فید کاربران، استوریها و اکسپلور نمایش داده میشوند. اگر از پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید، تبلیغات شما همانند پستهای معمولی اما با برچسب «Sponsored» به کاربران نشان داده میشود. نکته مهم در این قبیل تبلیغات این است که ویژگیهای بیشتری نسبت به پستهای معمولی دارند.
از کیورد پلنر فارسی جی ادز برای پیدا کردن کیوردهای مناسب سرچ و هدف کاربر (Intent) پیدا کنید. این ابزار برای شما اطمینان خاطر ایجاد میکند که تبلیغتان مرتبط به سرچ کاربر است یا خیر. این تبلیغات میتوانند فرمتهای مختلفی مانند ویدیو یا عکس داشته باشند و به کسبوکارها اجازه میدهند محصولات یا خدمات خود را به شیوهای جذاب به نمایش بگذارند.
این نوع تبلیغات به شما امکان میدهد تا به کمک استراتژیهای مناسب، به ترافیک هدفمند و کسبوکار خود رشد و پیشرفت بخشیده و نتایج موثری را بهدست آورید. تبلیغات کلیکی امکان سنجش و تحلیل دقیق عملکرد تبلیغات شما را فراهم میکند. شما میتوانید تعداد کلیکها، نرخ کلیکها، نرخ تبدیل و عملکرد کلیه تبلیغاتتان را بررسی کنید و تغییرات لازم را جهت بهبود آنها اعمال کنید. شناسایی کلمات کلیدی مناسب، اطمینان حاصل میکند که تبلیغات شما به مخاطبان مرتبط نمایش داده میشود که باعث افزایش احتمال کلیک و تبدیل میشود.
این گزینه از سال 2020 راهاندازی شده است و باعث کاهش هزینه تبلیغاتی و افزایش نتایج میشود. پینترست به طور خودکار در طول روز و هر روزه میزان پیشنهادهای شما را تنظیم میکند تا حاصل بهترین نتیجه را با کمترین هزینه کسب کنید. اگر میخواهید درباره سایتهای تبلیغ کلیکی خصوصی و غیر وابسته بیشتر بدانید و 15 تای برتر آنها را در سال 2023 بشناسید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. اینجا نه تنها با سایتهای تبلیغات کلیکی مانند Media.net، Adsterra، Infolinks و… آشنا میشوید، بلکه نحوه کار با آنها را نیز یاد خواهید گرفت. تبلیغات کلیکی در اصل یک مدل تبلیغاتی آنلاین است که در آن هر بار کاربر روی یک آگهی کلیک کند، تبلیغکنندگان هزینهای را پرداخت میکنند. همچنین میتوانید روزهایی در هفته و ساعاتی در روز را هدف قرار دهید که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.
اگر هدف اصلی شما افزایش آگاهی از برند است، تبلیغات شما باید برای جلب توجه طراحی شوند. دعوت به اقدام نیز با توجه به اهداف شما تعریف میشود - برای مثال میتواند کاربران را ترغیب کند تا با شما تماس بگیرند یا اطلاعات بیشتری کسب کنند. بسته به صنعت خود میتوانید ارائه تست رایگان یا نسخههای آزمایشی (دمو) را نیز امتحان کنید. برای تبدیل فوری مخاطبان به مشتری مطمئن شوید که مجموعهای جداگانه از تبلیغات را طراحی کردهاید که به اقدام (کنش) خاصی اختصاص خواهد یافت. پیشنهاد باید واضح و جذاب باشد تا مشتریِ احتمالی بتواند فوراً تصمیم بگیرد. بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند.
شناخت دقیق مخاطبان به شما کمک میکند تا پیامها و طراحیهای تبلیغاتی خود را به گونهای تنظیم کنید که با سلایق آنها همخوانی داشته باشد. شناسایی و تعریف دقیق مخاطبان هدف به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به گروهی از افراد نمایش دهید که بهواقع به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند. این فرآیند نهتنها به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند، بلکه به بهینهسازی تبلیغات بنری در اینستاگرام نیز میانجامد. تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است. در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل دادههای رفتار کاربران و اجرای کمپینهای هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است.
تبلیغات ویدیویی درون فید میتوانند تا ۶۰ دقیقه باشند، اما تبلیغات کوتاهتر، موثرترند. استراتژیهای کارآمد، چند کانال را به صورت همزمان به کار میگیرند و سیستمی منسجم ایجاد میکنند که برای ایجاد بهترین نتایج، همافزایی کنند. در ادامه، استفاده از سایر کانالها برای تبلیغ پیج اینستاگرام آورده شده است. تبلیغات اسپانسری یا حمایتشده گزینهای برای حسابهای تجاری در اینستاگرام است که به برندها اجازه میدهد تا پستها و مطالب خود را از طریق روشهای پولی، تبلیغ کنند. برندها برای باقی ماندن در رقابت و موفقیت در این پلتفرم باید خود را با تغییرات جدید وفق دهند و استراتژیهای خود را بر اساس روندهای نوین تنظیم کنند. آینده تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای کسبوکارها بلکه برای کاربران نیز فرصتهای جدیدی به همراه خواهد داشت.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، گزینه «Edit Placements» را انتخاب کنید. همانطور که ملاحظه میکنید عکسهای متنوعی از محصول به کاربر نمایش داده میشود و دکمه فراخوانی به اقدام با عنوان «اطلاعات بیشتر» کاربر را به صفحه اطلاعات محصول و خرید هدایت میکند. قبل از شروع فعالیت برای جذب مشتری در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که حساب کاربریتان تجاری است. اگر از حساب کاربری شخصی برای کسب و کار خود استفاده میکنید، آن را به حالت تجاری تغییر دهید. برای این کار چرخدنده را در گوشه بالا و راست صفحه پروفایل خود انتخاب کنید.
پس از انتخاب موفقترین خلاقهها، سعی کنید برای یافتن عوامل تاثیرگذار روی نرخ کلیک خود از تست A/B استفاده کنید. جملهبندی و نگارش، استفاده از نمادها و اعداد، رنگ طرح خلاقهی شما - این میتواند شامل چیزهایی باشد که حتی انتظارش را ندارید. تغییرات را پیادهسازی کنید، نتایج را آزمایش کنید و آزمایش خود را آنقدر ادامه دهید تا به چیزی که میخواهید برسید. نرخ کلیک در تبلیغات یکی از شاخصهایاصلی میزان مؤثر بودن کمپین است که میتواند بهصورت تعداد کل کلیکهای انجامشده بر روی یک تبلیغ درمقایسه با تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ، تعریف شود.
از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم میرساند. با توجه به فضای تبلیغاتی مورد استفاده، مدلهای مختلفی از تصاویر میتوانند اثربخشی داشته باشند (مثلاً در لینکدین، تصاویر کسب و کاری و رسمی بهتر جواب میدهد). برای فهمیدن اینکه چه نوع تصویری برای چه مکانی مناسبی است، آزمون مقایسهای دوگانه (تست A/B) را اجرا کنید تا بفهمید کدام تصویر بهتر از بقیه برای شرکت شما جواب میدهد. درک مفهوم نرخ کلیک و راههای افزایش آن برای بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز به ویژه کمپینهای سرچ ضروری است.
صفحه فرود بهخوبی به نرخ تبدیل و بازگشت سرمایهگذاری (ROI) از هزینه تبلیغات کمک میکند. با گسترش روز افزون اینترنت و رقابت فزاینده در بازارهای آنلاین، استفاده از تبلیغ کلیکی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش بسیار اهمیت زیادی در مدیریت تبلیغات پیدا کرده است. اما برای موفقیت در این حوزه، نیازمند آشنایی با راهکارها و روشهای بهینهسازی تبلیغات PPC هستید. تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay Per Click)، یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که برای جذب مخاطبان و جلب ترافیک به وبسایتها استفاده میشود. در این مدل تبلیغات، شما فقط زمانی هزینه میکنید که کاربران روی آگهی شما کلیک کنند.
این به معنای این است که شما فقط برای ترافیک واقعی و مخاطبان محتمل خود پرداخت میکنید و هدر رفتن هزینهها برای ترافیک بدون بازده کاهش مییابد. این ابزار کارآمدی برای کسبوکارها است تا بدون اهمیت داشتن اندازه و مقیاس اهداف بازاریابیشان، از افزایش فروش گرفته تا تولید سرنخ و افزایش شناخت برند، آنها را بهدست آورند. در این مقاله، با مفهوم تبلیغهای کلیکی و اهمیت آن آشنا میشویم و به شما راهنمایی کاملی ارائه میدهیم تا بتوانید از این ابزار قدرتمند برای تبلیغات خود استفاده بهینهای داشته باشید. اگر شما هم میخواهید دسترسی هدفمندتری به ترافیک داشته باشید و نتایج مثبتی در تبلیغات آنلاین خود مشاهده کنید، با ما همراه باشید. بله، میتوانید لینک پروفایل اینستاگرام یا پستی از آن را انتخاب کنید و آن را به وسیله گوگل ادز تبلیغ کنید.
در نظر داشته باشید که گامهای متعددی وجود دارد که میتوانید برای بهبود CTR خود بردارید. با بهبود کلی کمپین تبلیغاتی خود، CTR خود را بهبود میبخشید که به تبدیل بیشتر منجر میشود. بهجای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید! این به مخاطب شما میگوید که اگر روی دکمه کلیک کند، کتاب الکترونیکی را دانلود خواهد کرد. این پیام خاص و دقیق است و به مخاطبان کمک میکند تا بدانند چه چیزی دریافت میکنند.
اگر کار شما فروش تجربه است، میتوانید محتوای خود را به هدف اصلی کسب و کار خود مرتبط کنید. فروشگاههای آنلاین و تولیدیها میتوانند بعضی از محصولات خود را در استوریهای اینستاگرام به نمایش بگذارند. CTR یا نرخ کلیک، یک محاسبه بسیار ساده است که نشان میدهد چند نفر بر روی یک تبلیغ کلیک کردهاند. به عبارتی دیگر تعداد کلیکها تقسیم بر تعداد دفعات نمایش آگهی یا همان نمایشها، نرخ کلیک را مشخص میکند. با برنامهریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع مالی، میتونین تبلیغات مؤثری رو در اینستاگرام اجرا کنین.
- {
- با بررسی این گزارشها، میتونین متوجه بشین که کدوم عناصر تبلیغات نیاز به تغییر دارن یا چه زمانی باید کمپین رو متوقف کنین و دوباره طراحی کنین. |}
- کاربران انتظار دارند که آیکون شبکههای اجتماعی در فوتر وبسایت قرار داشته باشد. {
- تحلیل نتایج پس از اجرای تبلیغ، از اساسیترین مراحل بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام است. |}
- اگر تبلغات پاپ آپ اینستاگرام شما را آزار میدهد و میخواهید از دست آن خلاص شوید ۳ راهحل دارید که برای راه آخر باید واجد شرایط کسب درآمد از اینستا باشید. {
- اگر تنها از افراد بخواهیم تا صفحه ما را دنبال کنند، شاید رغبتی به این کار نشان ندهند اما اگر در ازای فالو کردن آنها، چیزی پیشنهاد دهیم، با علاقه ما را دنبال خواهند کرد. |}
- بنابراین، ابتدا مخاطبان هدف خود را توصیف کنید و برنامهای برای جذب آن ها در نظر بگیرید.
مثلاً اگه یه برند آرایشی هستین، میتونین ویدئویی از نحوه استفاده از محصولاتتون بسازین. از این فرمت معمولاً برای کمپینهایی که نیاز به انتقال پیام سریع دارن یا معرفی یک محصول یا خدمت خاص استفاده میشه. مثلاً میتونین یه عکس جذاب از محصولتون با یه پیام تبلیغاتی مختصر و مفید قرار بدین. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... توضیحاتی که در صفحهٔ نتایج جستوجوی گوگل، زیر هر عنوان نشان داده میشود، تگ توضیحات یا متا دیسکریپشن نام دارد. نوشتن یک توضیح کوتاه دربارهٔ صفحه موردنظر که البته جذاب هم باشد، باعث جلب توجه کاربر میشود.
بنابراین، استفاده از معیارهای خاص برای بهبود عملکرد و موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ضروری است؛ درنتیجه نرخ کلیک خود را حتماً در نظر بگیرید که شاخصی بسیار مهم برای هر استراتژی است. در این مطلب از ویپدیا قصد داریم بگوییم که نرخ کلیک و نرخ تبدیل چیست. صرفا قرار دادن یک بنر تبلیغاتی در سایت، سبب به چشم آمدن آن و جلب توجه کاربران نمیشود و در برخی موارد ممکن است آگهی شما، در بین سایر بخشهای سایت گم شود و اصلا دیده نشود. برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید که در ادامه این بخش 8 مورد از آنها را بیان خواهیم کرد.
نرخ کلیک نشان میدهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، بهمعنای این است که تبلیغی بیشتر مورد علاقۀ کاربران بوده است. نرخ کلیک بالا نشانۀ خوبی است؛ زیرا کاربران، تبلیغات و لیستهای شما را مفید و مرتبط میدانند.
از هشتگها و کلمات کلیدی استفاده کنید
نخست، CTR به شما کمک میکند تا میزان جذابیت عنوانها، متا دیسکریپشنها و محتوای بصری را بسنجید. اگر CTR یک تبلیغ یا یک صفحه از وبسایت پایین باشد، به این معناست که محتوای شما نیاز به بهبود دارد تا کاربران بیشتری را به کلیک وادار کند. همچنین، در تبلیغات آنلاین، CTR یک عامل کلیدی در تعیین کیفیت و هزینه تبلیغات است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به معنای تأثیرگذاری بهتر تبلیغ و بهینهتر شدن هزینهها خواهد بود. تبلیغات کلیکی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسبوکارها، جذب ترافیک هدفمند به وبسایتها و افزایش فروش در بازارهای آنلاین است.
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید.
{از هشتگهای مناسب استفاده کنید
|}برگزاری مسابقه و دادن هدیه روشی عالی برلی جذب مخاطبان جدید و تعاملی به اینستاگرام شما است. یکی دیگر از روندهای آینده تبلیغات در اینستاگرام، تمرکز بیشتر بر محتوای ارگانیک است. به نظر میرسد که در آینده، کاربران به تبلیغات آشکار واکنش منفی بیشتری نشان خواهند داد، بنابراین برندها باید به سمت استفاده از محتوای غیر مستقیم و مشارکتی بروند. هرچند تبلیغات در اینستاگرام ابزار مؤثری برای جذب مشتری است، اما هزینه آن ممکن است برای برخی از کسبوکارها بالا باشد.
شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پستهای تبلیغاتی در فید اینستاگرام است. فید اینستاگرام همان صفحهی اصلی حساب کاربری اینستاگرام شما است که پستهای شما تا ابد در آن باقی میمانند و بر خلاف استوریها، بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک نمیشوند. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهمترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است. شما میتوانید با تهیهی یک مستند کوتاه و جذاب از کسب و کار، کارکنان و محل کار خود و به اشتراکگذاری آن در IGTV ارتباط صمیمانهتری با مخاطبان خود برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید.
اگر همچنان به دنبال راههای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گوگل ادز خود هستید؛ پیشنهاد میکنم مقاله 10 راز افزایش CTR کمپینهای گوگل ادز را از دست ندهید. تبلیغات پاپآپ اینستاگرام چیست؟ این نوع تبلیغات، با ظاهرشدن ناگهانی و غیر مزاحم در فید کاربران، میتواند به طور موثری تعامل و فروش برندها را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی موثر و نکات کلیدی آن، سایر مقالات وبلاگ را در فالوران بخوانید و از مطالب مفید بهرهمند شوید.
در حالت روزانه، بودجه شما خیلی سریع خرج نمیشود و هر رو، پس از صرف بودجه روزانه، تبلیغ خودبهخود متوقف میشود. برای مثال، اگر به صورت دستی پیشنهاد قیمت را تنظیم کنید، در مورد ارزش هر مشتری راغب تصمیمگیری میکنید. استفاده از مقالات همیار آیتی با ذکر منبع و درج لینک، باعث خرسندی ماست. انواع A/Bتستها را با انواع مختلف تصاویر اجرا کنید تا بفهمید چه چیزی برای شرکت شما بهتر است. استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
در ادامه توجه شما را به چند نکته برای بهینهسازی تیتر خود برای افزایش نرخ کلیک (CTR) جلب میکنیم. قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات متفاوت و متفرقه در یک محتوای تبلیغاتی، موجب سردرگمی کاربران میشود که در این صورت، احتمالا نادیده گرفتن آن بنر و کاهش نرخ کلیک بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین حتما سایتی را برای درج آگهی تبلیغاتی خود انتخاب کنید که مرتبط با حوزه فعالیت کسبوکار شما باشد. زیرا احتمال این که کاربران آن سایت، مخاطبین هدف تبلیغات شما باشند بسیار بیشتر است. برخی از افراد برای طراحی یک بنر آنلاین سعی میکنند طیف وسیعی از افراد با سلایق و ویژگیهای بسیار متفاوت را هدف قرار دهند که این کار سبب کاهش نرخ کلیک میشود. بنابراین برای موفقیت بیشتر حتما هدفگیری مخاطبان را برای یک گروه خاص و محدود از مخاطبین اجرا کنید.
در برخی حوزهها و صنایع، تبلیغ کلیکی ممکن است رقابت شدیدی برای جذب توجه کاربران وجود داشته باشد. این به این معناست که قیمت کلیکها به شدت افزایش مییابد و این میتواند باعث افزایش هزینهها برای تبلیغدهندگان شود. اینستاگرام در سالهای اخیر ویژگیهای خود در تجارت الکترونیک را بهبود بخشیده است، چراکه پستهای فروشگاهی در ماه ۱۳۰ میلیون بار کلیک میخورند. با استفاده از ویژگیهای فروشگاهی اینستاگرام، کاربران بدون اینکه از اینستاگرام خارج شوند، محصولات را بررسی میکنند و میخرند. اینستاگرام مارکتینگ، مبحثی است که با گسترش اینترنت و شبکههای اجتماعی مطرح شده است.
بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام با وجود داشتن فالوورهای زیاد، شخصیتهایی منفور هستند ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آنها اثر عکس داشته باشد و محبوبیت برند شما را کم کند. در مقابل، بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام محبوبیت بسیار زیادی دارند و شخصیتهایی دوستداشتنی و مثبت هستند که قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آنها، نتیجهی مثبت خواهد داشت. برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باید با یکی از این حسابهای کاربری محبوب در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید تا تبلیغات شما را در پیج خودش قرار دهد. هر چه اینفلوئنسر محبوبتر باشد، معمولا باید پول بیشتری به او بپردازید.
نرخ کلیک نسبت بین کلیکها وبازدیدها است که به شکل درصد محاسبه میشود. کاربران از مرورگرها و دستگاههای هوشمند مختلفی برای گردش در اینترنت و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. آگهیهای رسپانسیو یا واکنشگرا بهطور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را متناسب با فضا تنظیم میکنند و موجب آزار مخاطب در بازدید و کلیک نمیشوند. آژانسهای تبلیغاتی برای تبلیغ در تلگرام یا اینستاگرام، متناسب با نوع کسبوکار، برای پروموت محتوای آن، پیج یا کانال معرفی میکنند؛ کانالها و صفحات بانوان، کودکان، تکنولوژی، اقتصادی، خبری یا ورزشی.
منبع اصلی