[ad_1]

یادداشت سردبیر: آخرین اخبار و رهنمودهای مربوط به COVID-19 را در مرکز منابع ویروس مدوناگ پیدا کنید.

محققان دانشگاه براون که “میکروکلیما” در خودرو را مطالعه می کنند می گویند باز شدن شیشه های اتومبیل خطر حمل ویروس کرونا را از سرنشینان کاهش می دهد.

براون در یک خبرنامه گفت ، محققان از مدل های رایانه ای برای بررسی جریان هوا در داخل یک ماشین بر اساس تویوتا پریوس استفاده کردند و 50 مایل در ساعت با دو نفر در داخل حرکت کردند – یک راننده و یک مرد که روی صندلی عقب در سمت راست نشسته اند.

این مطالعه جریان هوا را بررسی می کند زیرا تصور می شود که آئروسل یکی از اصلی ترین راه های انتقال ویروس است. این پیکربندی صندلی فضای بین دو نفر را به حداکثر می رساند.

آسیمانشو داس ، دانشجوی دانشکده مهندسی قهوه ای و یکی از نویسندگان این تحقیق ، گفت: “رانندگی با پنجره های بالا و تهویه مطبوع یا گرمایش قطعاً بدترین سناریو است ،”

“بهترین سناریویی که ما پیدا کردیم باز بودن هر چهار پنجره بود ، اما حتی یک یا دو پنجره باز هم بهتر از بسته بودن همه پنجره ها بود.”

محققان می گویند فشار هوا معمولاً در نزدیکی شیشه های عقب بیشتر از شیشه های جلو است. در اتومبیل در حال حرکت ، هوا تمایل دارد از پنجره عقب وارد شده و از پنجره جلویی خارج شود.

مطالعه نشان داد که رانندگی با چهار پنجره باز خطر انتقال کمی دارد ، اگرچه خطر برای راننده کمی بیشتر است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Science منتشر شد ، تعجب آورترین یافته این بود که برای راننده بهتر است پنجره صندلی جلو در سمت راست و مسافر پنجره صندلی عقب را در سمت چپ و نه پنجره های سمت راست آنها را باز کند. پیشرفت

کنی بروئر ، استاد مهندسی قهوه ای و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “وقتی پنجره های مسافر باز است ، جریانی پیدا می کنید که پشت سر راننده وارد ماشین می شود ، از داخل کابین پشت سر مسافر عبور می کند و از پنجره جلو در سمت سرنشین خارج می شود.” ، در خبرنامه گفته شده است. “این مدل به کاهش آلودگی متقابل بین راننده و سرنشین کمک می کند.”

بروور گفت این اولین مطالعه ای است که او می دانسته “میکروکلیم موجود در ماشین” است.

وی گفت: “برخی مطالعات انجام شده است كه میزان آلودگی بیرون را در اتومبیل یا مدت زمان دود سیگار در ماشین بررسی كرده است. اما این اولین بار است كه شخصی با جزئیات الگوهای جریان هوا را بررسی می كند.”

در این تحقیق آمده است: “یافته های گزارش شده در اینجا می تواند به وسایل نقلیه راهنمای راست ، مربوط به کشورهایی مانند انگلیس و هند ترجمه شود. در این شرایط می توان الگوهای جریان مشابه اما آینه ای را انتظار داشت. علاوه بر این ، اگرچه محاسبه هایی برای یک طراحی خاص خودرو انجام شده است (که به طور آزاد از تویوتا پریوس مدل سازی شده است) ، ما انتظار داریم که نتیجه گیری کلی برای اکثر وسایل نقلیه مسافری چهار پنجره معتبر باشد.

“با این حال ، کامیون ها ، مینی ون ها و اتومبیل های سقف باز می توانند الگوی جریان هوا مختلف و بنابراین روند حمل و نقل متفاوت را نشان دهند.

منابع

دانشگاه براون. “مطالعات نشان می دهد که چگونه جریان هوا در ماشین می تواند بر خطر انتقال COVID-19 تأثیر بگذارد”

https://www.brown.edu/news/2020-12-04/ جریان

پیشرفت علمی. “جریان هوا در اتومبیل های سواری و پیامدهای انتقال بیماری های منتقله از هوا”

https://advances.sciencemag.org/content/early/2020/11/30/sciadv.abe0166



[ad_2]

منبع: ketabche-online.ir