استاندارد آلایندگی موتور تیوفایو (tu5) می تواند باکمی تغییرات به استاندارد یورو ۵ رسد که یک عدد از بزرگترین مزیتهای آن به حساب می آید و همچنین همین موتور را میتوان بهراحتی مورد تغییرات قرارداد تا خروجی بالاتری از آن گرفت که نصب هدرز و توربو شارژر از آن گزاره میباشند که این ارتقاء توان بسته به مقدار تغییرات میتواند از ۵ اسب بخار تا بالای ۱۰۰ اسب بخار برای یک ماشین اهمیت استفاده شهری باشد. کشیک نخستین صبح تا ظهر برای انقطاع کردن موتور کهنه از روی اتومبیل و قطع سازی همه قطعات به دور چین و خدمت های اولیه گزینه نیاز و در کشیک دوم زمان آماده سازی موتور جدید و کارگزاری قطعات به دور چین و نهایتا کارگزاری روی خودرو میباشد . معمولا در ماشین های ۲۰۶ تعمیر کردن موتور دردسر زیادی دارد و مقداری نقص‌ میباشد به همین استدلال که حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای داخل محیط موتور ۲۰۶ وجود دارد. تعمیر کردن موتور تیو فایو در خودرو ۲۰۶ مقداری اصلی دشواری و دردسر می باشد به همین دلیل که اهمیت حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود درون محفظه موتور ۲۰۶ می باشد. در همین مطلب علاوهبر معایب اینخودرو، به تحلیل مشخصاتفنی، مشکلات و ویژگیهای بارز پارس تی یو فایو خوا‌هیم پرداخت تا هدایت برای خرید کردن پژو پارس باشد. موتور ۲۰۶ تیوفایو tu5 یا ۴۰۵ و پارس، در هر خودروی استعمال شده نسبت به حجم خود بازده لطف داشته و توان حیاتی مصرف سوخت پایین در اتومبیل ها دارااست و از دیگر ویژگیهای این موتور، سیستم جرقهزنی و کامپیوتر پیشرفته آن میباشد که سبب می شود تا کارایی این موتور در هر شرایطی بالا باشد. موتور تیو فایو (tu5) اهمیت حجم ۱۵۸۷ و در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ در در آغاز در دسترس قرار گرفت که امروزه تنها از ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۹ گزینه استعمال قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در میان گونه های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. در سال 1986 میلادی سری موتور های تیو معرفی شدند که آنگاه ها موتور تیوفایو (tu5) برای ماشینهای ، ایران ماشین گزینه به کار گیری قرار گرفت و در بیشتر خودرو هایی مثل : پژو پارس ، پژو 206 و 207 ، رانا و … موتور TU5 تیوفایو در سال ۱۹۸۶ میلادی یار اصلی اعضای دیگر موتور های تیو معرفی شدند که آنگاه ها موتور تیوفایو tu5 برای ماشینهای ایران خودرو گزینه استعمال قرار گرفت و در بیشتر اتومبیل هایی مانند : پژو پارس ، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ، رانا و … کارایی ناپایدار موتور تیو فایو tu5 سبب بروز ایراداتی در خودرو میشود که همین مورد یکی از مهمترین معایب موتور تیو فایو (tu5) است. یکی از کارداران خیلی مهمی که سبب می شود موتور تیو فایو ( tu5) ناپایدار کار کند سیستم سوخت رسانی به موتور است. موتور تیو فایو به علت ناپایدار بودن عملکردش سبب تولید مشکلاتی در ماشین می شود. موتور این ماشین در مقایسه با موتور psaکه در کشور ایران موجود می باشد بالا خیس و خوبتر می باشد اما همین حرارت بالا سبب ساز می شود تا میزان مرغوب بودن روغن در آن یه خرده اساسی موتور تیوفایو زیمنس باشد. در هدرز به جهت هر سیلندر یک خروجی مخصوص به فرد در لحاظ گرفته شده تا فورا پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر ، گاز های خروجی مهم کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر بیرون خواهد شد و نسبت به مانیفولد چدنی ساده ، این فعالیت پر سرعت خیس و آسن تر انجان خواهد شد که البته در خنک سازی موتور هم بی اثر گذاری نمی باشد . برای ارتقا بازدهی هدرز، لوله های هدرز را با نوارهای عایق می پوشانند تا گازهای خروجی گرم بمانند و بتوانند پر سرعت خیس تخلیه شوند. علاوه برقطر ، ارتفاع لوله نیز برگشتاور تأثیر گذار خواهد بود در واقع ارتفاع هدرز، منحنی گشتاور را تغییر و تحول خواهد بخشید ، بلند بودن هدرز سبب دستیابی به پایانی گشتاور موتور در دور تحت و کوتاه بودن آن سبب ساز دستیابی به گشتاور بیشتر در بدور موتور بالاست . همچنین افرادی که علاقهمند به تغییر تحول صدا در اگزوز ماشین هستند، باید بدانند که تغییر‌و تحول صدای ایجادشده از هدرز زیاد قلیل می باشد و چنانچه دنبال صدای بیشتری هستند، می بایست علاوه بر هدرز، کیت اگزوز را هم کارگزاری کنند. طراحی مختص و مرحله صیقلی هدرزها که معمولا از جنس فلزاتی چون فولاد، استیل و آلیاژهای گران ارزش ساخته میگردند به خروج پرسرعت و مالامال فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق کمک می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به اقتدار و گشتاور تولیدی پیشرانه خودروهای بی آلایش می افزاید.از سوی دیگر اصطکاک کاهش و ارتقاء قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت هم موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده است که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها نصب میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، کارگزاشتن معمولی آن هاست که به راحتی در هر فروشگاه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام هست ولی طراحی و تولید یک هدرز رشته ای و کارا بر مغایر کارگزاری آن به هیچ وجه معمولی نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، فقط به کمک مشابه سازی دوچندان ظریف پیشرانه در گوشه و کنار قابل انعطاف افزارهای رشته ای زیرا gt power امکان پذیر است.از سوی دیگر ایجاد هدرز ها نیز بایستی به شکل کاملا ظریف توسط دستگاه های منحصربه‌فرد خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و خودرو کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت و امکان های پایانی محصول خواهد داشت. در صورتی که شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه تیوفایو در بازی کلاچ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر