همه گیری همه نگاه ها را به سمت بهداشت عمومی معطوف می کند


یادداشت سردبیر: آخرین اخبار و رهنمودهای مربوط به COVID-19 را در مرکز منابع ویروس مدوناگ پیدا کنید.

بهداشت عمومی – علم محافظت و بهبود سلامت مردم – شامل مواردی از تعریف محدودیت های آلودگی تا تشویق زنان به انجام مامو گرافی می باشد. این بیماری شیوع سالمونلا را بررسی می کند ، بیماری لایم را کنترل می کند ، رانندگی در حالت مستی را شناسایی می کند ، با تغییرات آب و هوا مقابله می کند ، با نژادپرستی سیستمی مبارزه می کند ، رستوران ها را بازرسی می کند ، کاندوم را توزیع می کند و هر فعالیت دیگری که بر سلامتی تأثیر بگذارد.

این طیف گسترده ای از فعالیت ها بیانگر درک مدرن ما از عوامل بی شماری بر سلامت انسان است. این یک تحول طولانی از ریشه های بهداشت عمومی است که عمدتا در مبارزه با بیماری های عفونی متمرکز بود ، شروع آن با طاعون بوبونیک در دهه 1300. مواردی که بسیاری از مردم مانند آب آشامیدنی تمیز و جمع آوری زباله به عنوان سلامتی عمومی تصور می کنند. راس سی براونسون ، اپیدمیولوژیست از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ، می گوید تا به امروز موفقیت در وبا ، آبله ، فلج اطفال و سایر بیماری های در حال رشد همچنان یکی از بزرگترین پیروزی های وی محسوب می شود.

اما بعد – چه اتفاقی برای Covid-19 افتاد؟ ایالات متحده کمی بیش از 4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد ، اما تقریباً 20 درصد از موارد تشخیص جهانی Covid-19 را مشاهده کرده است ، و همه گیری ایالات متحده را به یک شکست حماسی در بهداشت عمومی تبدیل کرده است.

Brownson ، دستیار سردبیر ، می گوید: مقصر اصلی سیاست است بررسی سالانه بهداشت عمومی . گزارش های متناقض و گاه نادرست از سوی سیاستمداران ، بسیاری از آمریکایی ها را بر آن داشته است تا به توصیه های علمی منطقی درباره چگونگی ایمنی اعتماد کنند. اما مهمتر از همه ، او می گوید ، این ممکن است این باشد که مردم نمی دانند بهداشت عمومی چیست ، چه رسد به اینکه اهمیت آن را بدانند. در نتیجه ، ما سالها روی آن سرمایه گذاری نکرده ایم.

براونسون می گوید ، خط نقره ای Covid-19 این است که بالاخره مردم شروع به یادگیری در مورد بهداشت عمومی می کنند. در مصاحبه با مجله شناخته شده، او توضیح می دهد که چرا تمرکز مجدد حتی در مواقع بحرانی فرصت ایجاد می کند. این مکالمه از نظر طول و وضوح ویرایش شده است.

آیا سیستم بهداشت عمومی آمریکا برای مبارزه صحیح با Covid-19 تنظیم شده است؟

برجسته ترین آژانس بهداشت عمومی این کشور مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آتلانتا است. این یکی از بهترین آژانس های بهداشت عمومی در سطح ملی در جهان است و تأثیر زیادی در کارهای جهانی ، به ویژه در زمینه بیماری های عفونی دارد. سپس ما همچنین ادارات بهداشتی ایالتی و حدود 3000 دپارتمان بهداشت محلی را در سطح شهر و شهرستان داریم.

در حدود ماه اول Covid ، رئیس جمهور گفت ، “ما قصد داریم با ویروس مبارزه کنیم.” تصور کنید اگر در جنگ جهانی دوم بودیم – آیا به هر کشوری اجازه می دادیم تصمیم بگیرد که این جنگ چگونه پیش خواهد رفت؟ آیا هر حوزه قضایی ایالتی یا محلی مسئول خواهد بود؟

CDC برای هدایت استراتژی ملی بسیار واجد شرایط است. آنها می دانند که چگونه یک سیستم نظارت را جمع کنند. سپس آنها می توانند راهنمایی و بودجه خود را به آژانس های ایالتی و محلی بفرستند. اما اگر دست سیاسی اجازه نمی دهد گروه علمی کار خود را انجام دهد ، آنچه که ما داریم یک آشفتگی آشفته است.

سیستم نظارت چیست؟

سیستم داده واقعاً سلامت عمومی را پیش می برد. یک نمونه سیستم نظارت بر بیماری قابل پیشگیری از واکسن مانند سرخک یا اوریون است. پزشکان موظفند همه موارد این بیماری ها را به مقام بهداشت محلی محلی گزارش دهند ، این اطلاعات اطلاعات را به کشور فرستنده در سطح ملی می فرستد. این یک سیستم هشدار سریع برای تعیین زمان جهش بیماری است که باید رفع شود.

ما برای انواع مختلف بیماری ها از جمله سرطان سیستم های نظارتی داریم. علاوه بر این ، ما سیستم هایی برای نظارت بر بیماری های منتقله از غذا و سایر خطرات بهداشتی داریم. آژانس های بهداشت عمومی محلی کسانی را که آنلاین هستند ، گزارش می دهند و CDC افسران اطلاعات اپیدمی را وارد می کند و از کجا مشکل را ردیابی می کند.

به نظر می رسد کار زیادی باشد.

مشاهده پر زرق و برق ترین قسمت بهداشت عمومی نیست ، اما یک جمله داریم: آنچه اندازه گیری می شود ، توجه را به خود جلب می کند. بنابراین هنگامی که آنچه در یک جامعه اتفاق می افتد – بیماری یا عامل خطر مانند وجود کنه های خطرناک یا پشه ها – را اندازه گیری کرده و مرتباً آن را تجزیه و تحلیل کنیم ، می توانیم در صورت نیاز به بهداشت عمومی اقدام کنیم.

سیستم نظارت Covid-19 چگونه کار می کند؟

برای یک بیماری همه گیر مانند Covid ، نظارت باید با یک آزمایش معتبر و معتبر برای ویروس و برنامه ای برای انجام این آزمایش در سراسر ایالات متحده آغاز شود. این طرح باید ما را راهنمایی کند که چه جمعیت هایی در معرض خطر هستند و در چه مواردی باید تلاش خود را در اولویت قرار دهیم. همچنین بهترین روش برای آزمایش افرادی که هیچ علائمی ندارند ، تعیین اینکه چه مدت افراد باید پس از قرار گرفتن در معرض Covid قرنطینه شوند ، و مشکلات دیگر با که متخصصان بهداشت عمومی می دانند چگونه با آنها کنار بیایند.

در مورد Covid-19 ، نظارت متناقض بود زیرا عمدتا به دولت و مقامات محلی واگذار می شد. و این یک مشکل است زیرا ظرفیت ها به دلیل ده ها سال سرمایه گذاری کم در بهداشت عمومی در این سطح در حال کاهش است.

سرمایه گذاری ناکافی؟ ما اغلب می شنویم که ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند.

کل هزینه های مراقبت های بهداشتی در کشور بیشتر از هر کشور دیگری است ، اما این بیشتر برای مراقبت های پزشکی است. کمتر از 3 درصد کل هزینه های مراقبت های بهداشتی ما به بهداشت عمومی می رود و این درصد رو به کاهش است.

آژانس های بهداشت عمومی ایالتی و محلی بودجه بسیار بیشتری از دولت فدرال – کمک های مالی از CDC – دریافت کرده اند و این امر به آنها در برنامه ریزی و آمادگی برای بحران ها ثبات داده است. سهم فدرال از کل هزینه های بهداشت عمومی در دهه 1970 50 درصد بود و اکنون حدود 13 درصد است. و به طور مساوی توزیع نمی شود.

از آنجا که هیچ سرمایه گذاری فدرال ثابت در سطح ایالت وجود ندارد ، هر ایالت تنها می ماند. بعضی از کشورها جریان درآمد ویژه ای دارند که مستقیماً به سلامت عمومی می رود. در برخی دیگر ، بهداشت عمومی با هر عملکرد دیگری از دولت رقابت می کند و همیشه ظاهر نمی شود. آلاسکا سرانه 281 دلار از ایالت و دلارهای فدرال برای بهداشت عمومی و نوادا نیز فقط 46 دلار دریافت می کنند.

ادارات بهداشت محلی – مسئول یک شهرستان ، شهرستان ، بخش بهداشت عمومی یا سایر حوزه های قضایی محلی – بیش از 50،000 موقعیت کارمندی را بین سالهای 2008 و 2017 از دست داده اند. وقتی لاستیک به جاده برخورد می کند ، محلی است – در واقع خط مقدم بهداشت عمومی است. و این احتمالاً جایی است که ما متوجه بزرگترین نقص و کمبود سرمایه در این بیماری همه گیر Covid شده ایم.

با نگاهی به تعداد کشته شدگان Covid-19 ، این نسبتاً کوته بینانه به نظر می رسد.

وقتی بهداشت عمومی به خوبی کار می کند ، غیرقابل مشاهده است زیرا افراد سالم و ایمن هستند. به عنوان مثال ، سالها تحقیق توسط آژانس های بهداشت عمومی انجام شده است که منجر به ایجاد قوانینی برای کمربند ایمنی و بسیاری از کمپین های آگاهی عمومی توسط بودجه آژانس های بهداشت عمومی شده است. اما شما سوار اتومبیل خود نمی شوید و فکر نمی کنید ، “من می دانم که یک قانون بهداشت عمومی برای آن وجود دارد ، بنابراین من می خواهم کمربند ایمنی ببندم.”

هنگامی که ما چالش های مالی داریم – مانند رکود اقتصادی که از سال 2008 آغاز شد – بودجه را کاهش می دهیم و سپس مردم به سمت عادی جدید گرایش پیدا می کنند و می گویند: “خوب ، دنیا از هم پاشیده نشده است. به نظر می رسد که ما وضعیت خوبی داریم.” سپس سیاستمداران تمایل به سرمایه گذاری در چیزی دارند که بیشتر به چشم می آید – جاده ها یا بیمارستان جدید ، به جای سرمایه گذاری در پشت صحنه مورد نیاز برای بهداشت عمومی ایالتی و محلی.

همه گیری پرده این کم سرمایه گذاری را عقب کشیده است و باید واقعاً به ما امکان برنامه ریزی و انجام کار متفاوت در آینده را بدهد.

فرصت؟ این احساس یک بحران است.

استفاده از اصطلاحات “بهداشت عمومی” و “اپیدمیولوژی” در رسانه ها در ژانویه تا مه 2020 – در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 – هزاران بار افزایش یافته است. اگر بتوانیم از این دانش و علاقه به ارزش بهداشت عمومی استفاده کنیم ، پس فکر می کنم در دراز مدت می توان با احتیاط خوش بین بود.

آیا تعمیرات اساسی پول بیشتری دارد؟

مهمترین چیز انتقال این پیام است که سلامت عمومی یک کالای مشترک است و ما باید از آن به عنوان یک کالای مشترک حمایت کنیم. تفاوت های بهداشتی غیرقابل قبولی در جمعیت ما وجود دارد – تفاوت نژادی ، تفاوت توسط گروه های درآمد و دیگران. آنها در زمان مرگ ما در کووید ظاهر می شوند ، اما در هر شرایط سلامتی مشخص هستند.

ما ثروتمندترین کشور جهان هستیم و بیش از هرجای دیگر در سرانه ایالات متحده هزینه های مراقبت های بهداشتی را صرف می کنیم. بنابراین پول در سیستم است و ما برخی از بهترین دانشمندان جهان را داریم. ما می توانیم هر مشکلی که دنیا برای ما ارسال می کند را حل کنیم ، اما ما به رهبری و اراده سیاسی نیاز داریم.

رهبری در سطح ملی آغاز می شود ، اما رهبرانی که هم اکنون به آنها نیاز داریم بیشتر در سطح ایالتی و محلی هستند. من اندرو کوومو فرماندار نیویورک را در این گروه قرار دادم – کسی که برای تصمیم گیری به شواهد علمی اعتماد می کند و اراده سیاسی برای تصمیم گیری در مورد این مسئله را دارد و گاهی اوقات تصمیم درست را اتخاذ می کند.

چه چیز دیگری؟

ما باید سیستم های نظارتی خود را مدرن کنیم. در ووهان ، چین ، آنها با استفاده از هوش مصنوعی مشخص می کنند که کجا همه گیر است و کجا می رود. در برخی از نقاط جهان ، تلفن های همراه بخشی از سیستم نظارت هستند. اگر از نظر Covid آزمایش شده باشید و علائمی نداشته باشید ، در تلفن خود چراغ سبز می گیرید. اگر با کسی که آزمایش نشده است تماس بگیرید ، یک دستگاه هشدار دهنده روی تلفن شما را آگاه می کند. نمایش داده های دیگر (یا “داشبورد”) ممکن است نشان دهنده خطر Covid در شهرستان یا شهرستان شما باشد.

همچنین باید نحوه تفکر و مقابله با ریسک را به روز کنیم. به جای اینکه به سادگی بگوییم که یک رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی است ، باید ریشه های اصلی یک رژیم غذایی نادرست را بررسی کنیم. افرادی که در جامعه کم درآمد زندگی می کنند ممکن است به غذای سالم دسترسی نداشته باشند ، بنابراین حتی اگر بخواهند غذای سالم بخورند نمی توانند. نابرابری ها در جامعه ما بسیار برجسته است. آنچه سلامت عمومی “عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت” می نامد – مانند آموزش ، فقر ، محیط زیست و نژادپرستی – ریشه بسیاری از نابرابری های بهداشتی است ، از جمله مواردی که در Covid دیده ایم.

ما همچنین به یک مهارت جدید ارتباطی برای متخصصان بهداشت عمومی نیاز داریم. این شامل نحوه ارتباط ما با سیاستمداران و نحوه برقراری ارتباط با مخاطرات برای مردم است. بازاریابان از تقسیم بندی مخاطب اطلاع دارند و ما می توانیم در مورد نحوه دستیابی به مخاطب خاص چیزهای زیادی را از بخش خصوصی بیاموزیم. ما می دانیم که اگر فکر می کنید در معرض خطر هستید ، احتمال اینکه اقدام کنید بسیار زیاد است – به همین دلیل پیام پوشاندن برای جلوگیری از Covid برای افراد بالای 65 سال خوب عمل می کند. اما افراد جوان کمتر در معرض یک نتیجه جدی هستند ، بنابراین پیام ها باید برای آنها متفاوت باشد. ما همچنین باید این پیام ها را در جایی پخش کنیم که مخاطبان مختلف اطلاعات خود را دریافت کرده و از شرکای معتمد تحویل بگیرند.

یکی از بزرگترین چالش ها در ارتباطات ، کشف چگونگی مقابله سریع و مثر با اطلاعات غلط است. این مسئله با مواردی مانند حرکت ضد واکس مشکل دارد ، اما کوید یک کبریت را روی این بشکه اطلاعات غلط روشن کرد. پیام های نادرست رهبران ، همراه با شک و تردید روزافزون نسبت به علم ، چالش های بزرگی را در پیشروی ما ایجاد می کنند.

این مقاله بخشی از Reset: The Science of Crisis & Recovery است ، یک مجموعه در حال انجام که چگونه جهان در حال شیوع ویروس کرونا ، پیامدهای آن و راه آینده است. بازنشانی با کمک مالی بنیاد آلفرد پی اسلوان پشتیبانی می شود.

این مقاله برای اولین بار در مجله Knowable در 17 نوامبر سال 2020 منتشر شد. مجله Knowable یک فعالیت روزنامه نگاری مستقل از Annual Review است ، ناشری غیر انتفاعی که به سنتز و تلفیق دانش برای توسعه علم و منافع جامعه اختصاص دارد. برای خبرنامه مجله Knowable ثبت نام کنید.




منبع: ketabche-online.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>