یکی از فناوریهایی که مورد توجه قرار میگیرد، چارچوب تبلیغاتی به نام Unified ID 2.0 یا UID 2.0 است که توسط شرکت فناوری تبلیغات مستقر در Ventura در کالیفرنیا Trade Desk توسعه یافته است.
مثلاً در حال خرید از یک وبسایت کفشهای ورزشی با استفاده از UID 2.0 هستید، وقتی پیامی ظاهر میشود که از شما میخواهد آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارید و با دریافت تبلیغات مرتبط موافقت کنید. پس از وارد کردن ایمیل خود، UID 2.0 آن را به یک رمز متشکل از رشته ای از اعداد و کاراکترها تبدیل می کند. هنگامی که از آن برای ورود به برنامه پخش ورزشی در تلویزیون خود که از UID 2.0 استفاده می کند، با آدرس ایمیل شما حرکت می کند. تبلیغکنندگان میتوانند این دو حساب را بر اساس یک توکن به یکدیگر مرتبط کنند و میتوانند شما را با تبلیغات کفش ورزشی در برنامه پخش ورزشی هدف قرار دهند، زیرا میدانند که از وبسایت کفشهای ورزشی بازدید کردهاید.
از آنجایی که آدرس ایمیل شما برای تبلیغکننده فاش نمیشود، UID 2.0 ممکن است توسط مصرفکنندگان بهعنوان گامی رو به جلو نسبت به ردیابی سنتی مبتنی بر کوکی تلقی شود که به تبلیغکنندگان امکان دسترسی به تاریخچه مرور دقیق و اطلاعات شخصی شما را میدهد.
ایان کولی، مدیر ارشد بازاریابی Trade Desk در ایمیلی گفت: “وب سایت ها و برنامه ها به طور فزاینده ای درخواست احراز هویت ایمیل می کنند، تا حدی به این دلیل که باید راه بهتری برای درآمدزایی ناشران از محتوایشان وجود داشته باشد که بیشتر از کوکی ها بر حفظ حریم خصوصی متمرکز باشد.” . بالاخره اینترنت رایگان نیست.»
با این حال، تحلیل موزیلا، سازمان غیرانتفاعی سازنده مرورگر وب فایرفاکس، به نام UID 2.0 “پسرفت به ویژه” زیرا این نوع رفتار ردیابی را که مرورگرهای وب مدرن برای جلوگیری از آن طراحی شده اند مجاز می کند.
راههای سادهتری برای وبسایتها و برنامهها وجود دارد تا فعالیت وب شما را از طریق آدرس ایمیل شما ردیابی کنند. یک ایمیل ممکن است حاوی نام و نام خانوادگی شما باشد، و با فرض اینکه مدتی است از آن استفاده می کنید، کارگزاران داده قبلاً یک نمایه جامع از علایق شما بر اساس فعالیت مرور شما جمع آوری کرده اند. یک وب سایت یا برنامه ممکن است آدرس ایمیل شما را در پایگاه داده کارگزار تبلیغات دانلود کند تا هویت شما را با نمایه ای که حاوی اطلاعات کافی برای نشان دادن تبلیغات هدفمند به شما است مطابقت دهد.
نکته پایانی این است که اگر تعجب میکنید که چرا با وجود افزایش ابزارهای حفظ حریم خصوصی که با ردیابی دیجیتال مبارزه میکنند، همچنان تبلیغات مرتبط را مشاهده میکنید، بیشتر به این دلیل است که هنوز آدرس ایمیل خود را به اشتراک میگذارید.