همان طور که گفتیم ویترین مغازه ها پل ارتباطی مشتریان ما و مغازه شما است و هر چه این پل ارتباطی خوانا تر، شفاف تر و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد، تاثیر مثبت تری را روی مشتریان شما خواهد گذاشت، بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند، داشتن ویترینی زیبا و در عین حال کاربردی کار سختی نیست، به عکس بالا نگاه کنید و ببینید که چگونه طراح این ویترین با استفاده از چند میز چوبی که از سقف آویزان شده است و چیدن جنس های داخل مغازه روی آن ها، به یک ترکیب خوب و کاربردی دست پیدا کند. در عکس بالا می توانید به راحتی می توانید تاثیر رنگ ها را ببینید. عکس بالا به زیبایی هر چه تمام تر این موضوع را نشان داده است. اگر متوجه نشدید به عکس بالا دقیق تر نگاه کنید، ویترینی که در عکس بالا می بینید متعلق به یک مغازه عطر فروشی است که برای طراحی ویترین این مغازه از مفهوم بوی خوش عطرها استفاده شده است، همین کار باعث می شود تا مخاطبان و مشتریان بیشتری به سمت این مغازه جذب شوند، طراحی کردن چنین ویترینی اصلا سخت نیست، فقط باید برای ارائه مفهوم آن چه که در مغازه دارید راه جدید تری را برگزینید.

در مورد انعکاس نور در موارد بعدی توضیح خواهیم داد اما در مورد نور بهتر است به نسبت ابعاد فضای خود نوری را انتخاب کنید که در عین زیباتر کردن فضا، چشم مشتریان را اذیت نکند. درب فروشگاه هم در حالت بسته خود باعث تاکید بیشتر حس کنجکاوی ورودی فروشگاه می شود و بیننده با تحریک به حس جستجو با این تضاد را به عناصر دیگر برجسته کردن کردن نمای فروشگاه می شود. برای این کار بهتر است به گروه های متخصص طراحی ویترین و غرفه های نمایشگاهی مراجعه کنید، اگر نمی دانید این تخصصین را از کجا می ود پیدا کرد، پیشنهاد می کنم حتما سری به قسمت اهالی فن چیدانه بزنید. لازم است، که نکته تهویه و دمای هوا را حائز اهمیت بدانیم، زیرا گل فروشی یک محیط مرطوب به حساب می آید و از جهتی دیگر بایستی نسبت به رطوبت از خود مقاومت نشان دهد. در هنگام طراحی داخلی مغازه بهتر است به طراحی ویترین اهمیت بیشتری دهید زیرا ویترین مغازه پل ارتباطی بین محیط بیرون و محیط داخلی مغازه است و علاوه بر این طراحی ویترین اگر به شیوه ای اصولی انجام شود میزان فروش و تعداد مشتری افزایش پیدا می کند؛ بعد از طراحی دکوراسیون ویترین مغازه نوبت به طراحی داخلی مغازه می رسد که بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مغازه توجه لازم را داشته باشید.

شما می توانید با قرار دادن وسایل و قطعات تزیینی خاص یا المان ها و شاخص هایی که مردم با آن آشنا هستند و جلب توجه می کنند در قسمت هایی که از بیرون مغازه به خوبی دیده می شوند، جمعیت عبوری از مقابل فروشگاه را به داخل جذب کنید. البته از این نکته هم نباید غافل شد که نور پردازی و ترکیب رنگ ها هم در این ویترین بی تاثیر نبوده اند. طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه از آن جمله مورادی است که حتی اگر برند معتبر و شاخصی نباشد می تواند با طراحی زیبا و اصولی تاثیر بسیاری بر مشتری داشته باشد.طراحی و یا دکوراسیون مغازه یکی از مهمترین عوامل در موفقیت تجاری یک کسب و کار می باشد. سعی کنید محصولاتی هم که برای ورودی مغازه و ویترین انتخاب میکنید؛ از محصولات باکیفیت، پرفروش و از برندهای مشهور باشند. می توانید با مراجعه به برخی از فروشگاه های بزرگ طلا فروشی ایده مناسب برای نحوه نورپردازی در مغازه های طلا فروشی را دریافت کنید و به بهترین شکل نورپردازی مغازه خود را انجام دهید. این موارد از نکات ریزی است که در زمان طراحی دکوراسیون باید به آن توجه کنید.

باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد. در یک منزل چون قرار است فقط طرح به تایید صاحب و مالک ملک برسد کار زیاد دشوار نیست اما اینجاست که یک طراح حرفه ای باید خودش را به کارفرمایش ثابت کند و با ارائه طرحی خاص و بی نظیر رضایت خاطر عمومی بازدید کنندگان را به همراه داشته باشد. در طراحی داخلی آن هم برای یک مغازه شاید ریزه کاری هایی که برای طراحی دکوراسیون منزل داشتیم را نداشته باشیم اما خوب قطعا مسائل دیگری سر و کار داریم. به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هر چقدر هم که کالای شما لوکس باشد اما اگر رنگ بندی محیط شما و نور دهی آن مناسب نباشد شاید نتواند آن چنان که شما می خواهید جلوه و نمای لازم را به مشتری ارائه کند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد طرح دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

ایندکسر