صدای هواپیمای شبانه همراه با مرگ قلبی عروقی


تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که در معرض سر و صدای هواپیماهای شبانه هستند ممکن است در طی 2 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض سر و صدا در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی قرار گیرند.

تیمی از محققان سوئیسی تقریباً 25000 مورد مرگ و میر ناشی از دلایل قلبی عروقی را در بین افراد ساکن در نزدیکی فرودگاه زوریخ (ZRH) مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که صدای هواپیما در حدود 3٪ از کل مرگ و میرهای قلبی عروقی نقش دارد.

به طور خاص ، خطر مرگ قلبی عروقی 33 درصد افزایش می یابد که سطح سر و صدای شب بین 40 تا 50 دسی بل و 44 درصد در سطح سر و صدای بالاتر از 55 دسی بل باشد.

نویسنده ارشد مارتین روسلی ، PhD ، استاد اپیدمیولوژی محیط زیست ، موسسه بهداشت گرمسیری و عمومی سوئیس ، دانشگاه بازل ، بازل ، سوئیس و استاد راهنما ، گفت: “پیام این یافته ها این است که سازگاری و کاهش سر و صدای شب موجه است.” از واحد قرار گرفتن در معرض محیط زیست و بهداشت ، انستیتوی بهداشت گرمسیری و بهداشت سوئیس ، یک موسسه وابسته دانشگاه بازل ، گفت theheart.org | قلب و عروق Medscape.

“پزشکان ممکن است مواجهه با صدا را به عنوان یک عامل خطر اضافی در ارزیابی در نظر بگیرند [a patient’s] تاریخچه پرونده ، “او گفت.

این مطالعه در تاریخ 20 نوامبر به صورت آنلاین منتشر شد ژورنال قلب اروپا.

طراحی کراس اوور کیس

قرار گرفتن در معرض سر و صدای محیط زیست هر ساله به 48000 مورد جدید از بیماری کرونر قلب کمک می کند. تحقیقات قبلی عمدتاً بر تأثیرات طولانی مدت متمرکز بوده است. راسلي گفت كه خطر كوتاه مدت به اندازه كافي مطالعه نشده است.

به طور خاص ، وی افزود ، لازم است بهتر درک کنیم که آیا قرار گرفتن در معرض صدا به عنوان محرک وقایع قلبی عروقی نیز عمل می کند و چگونه زمان قرارگیری در معرض صدا این پاسخ را تعدیل می کند.

برای بررسی این موضوع ، محققان داده های 15 ساله گروه ملی سوئیس (SNC) را تجزیه و تحلیل کردند که سرشماری ملی و داده های مرگ و میر را برای کل جمعیت سوئیس به هم پیوند می داد. SNC شامل اطلاعات شخصی و همچنین داده های مربوط به خانه ، ساختمان و مرگ و میر (شامل زمان و علت مرگ) است.

این محققان بر روی 24886 نفری که بیش از 30 سال سن داشتند ، به دلایل قلبی عروقی فوت کردند و در نزدیکی فرودگاه زوریخ زندگی می کردند ، متمرکز شدند.

محققان تمام حرکات هواپیماها را در ZRH بین سالهای 2000 و 2015 با محاسبات قبلی برای قرار گرفتن در معرض سر و صدا در فضای باز مرتبط می دانند. آنها با استفاده از طرح مورد کراس اوور ، هر مورد مرگ را با حداکثر 4 روز کنترل در یک ماه و روز هفته انتخاب می کنند. سپس آنها به طور جداگانه مرگ در روز (از ساعت 07:00 تا 23:00 تعریف شده) و مرگ در شب (به عنوان تعریف 23:00 – 07:00) را بررسی کردند.

Apollin Sausi ، دانشجوی دکترای مناطق استوایی ، Apollin Sausi ، “این طرح مطالعه برای مطالعه تأثیرات حاد قرار گرفتن در معرض سر و صدا با تنوع زیاد روزانه ، مانند صدای هواپیما ، با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی یا تاخیر پرواز بسیار مفید است.” و موسسه بهداشت عمومی ، در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد.

سوسی گفت: “با این روش برای تجزیه و تحلیل موقت ، ما می توانیم اثر میزان غیر طبیعی زیاد یا کم صدا بر مرگ و میر را از سایر عوامل جدا کنیم. ویژگی های سبک زندگی ، مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی ، در این طرح مطالعه نمی تواند مغرضانه باشد.” .

محققان ارتباطات را در طی یک پنجره قرار گرفتن در معرض دو ساعت قبل از مرگ در شب ارزیابی کردند. برای مرگ روزانه ، آنها انجمن ها را در پنج پنجره قرار گرفتن در معرض شب قبل از روز رویداد ارزیابی کردند:

  • تمام شب (12:00 – 7:00)

  • اواخر عصر (19:00 – 23:00)

  • کاهش ترافیک هوایی مختص پروازهای تاخیری (23:00 – 23:30)

  • شب اصلی (23:30 – 6:00)

  • صبح زود (6:00 – 7:00)

تمام سطح صدا در پنجره عصر بالاترین و در شب اصلی کمترین بود.

آنها همچنین قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در شب در برابر صدای ناشی از ترافیک ریلی و جاده ای در مناطق داخلی برای سال مرگ و همچنین آلودگی هوا و عوامل آب و هوایی را در نظر گرفتند.

پاسخ استرس شدید

از 24،886 مرگ قلبی عروقی ، 7،641 شب و 17،245 شب هنگام اتفاق افتاده است.

تقریباً 3٪ از کل مرگ و میرها (782 نفر =) به دلیل صدای هواپیما بود (یعنی قرار گرفتن در معرض 2 ساعت قبل از مرگ) – برآوردی قابل مقایسه با سایر علل مرگ و میر قلبی عروقی ، مانند عصبانیت ، احساسات مثبت ، فعالیت جنسی و وعده های غذایی سنگین ، و همچنین برآوردهای قبلی در مورد تماس طولانی مدت با صدای هواپیما ، “نویسندگان توضیح می دهند.

قرار گرفتن در معرض صدا در شب در طی پنجره 2 ساعته به طور قابل توجهی با مرگ و میر ناشی از مرگ و میر ناشی از قلب و عروق برای کسانی که در معرض صدا 40 تا 50 دسی بل قرار دارند ، و همچنین افرادی که در معرض سر و صدای بالاتر از 50 دسی بل قرار دارند (ضریب ضریب [OR]، 1.33؛ 95٪ CI، 1.05 – 1.67؛ و یا 1.44 ؛ 95٪ CI ، به ترتیب 1.03 – 2.04 ؛ پ برای روند = .01).

این ارتباطات در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مشاهده شد (پ برای روند = 0/0) و در میان بیماران مبتلا به بیماری ایسکمیک قلبی “مطرح کننده” است اما به اهمیت بالینی نمی رسند (پ برای روند = .18).

شانس مرگ و میر در معرض 2 ساعته در زنان بیشتر از مردان بود (OR ، 1.13 ؛ 95٪ CI ، 1.04 – 1.23 ؛ در مقابل OR ، 0.98 ؛ 95٪ CI ، 0.89 – 1.07) ، به ویژه با آریتمی.

مردان سوئیسی خطر مرگ و میر کمتری نسبت به سایر مردان اروپایی داشتند. کسانی که تحصیلات پایین تر ، وضعیت اقتصادی-اجتماعی پایین تر و سن بالاتر دارند ، خطر بالاتری دارند.

نکته قابل توجه اینکه ، افراد مطلقه بالاترین میزان مرگ و میر را دارند (OR ، 1.22 ؛ 95٪ CI ، 1.00 – 151). مردان متاهل کمترین خطر مرگ و میر را داشتند (OR ، 98/0 ، 95٪ CI ، 0.87 – 1.11) در مقایسه با زنان متاهل ، که خطر آنها به اندازه زنان مطلقه بود (OR ، 1.22 ؛ 95٪ CI ، 1.01 – 1.48)

Röösli توضیح داد که سر و صدا با فعال کردن سیستم عصبی خودمختار و سیستم هورمونی پاسخ استرس را ایجاد می کند.

وی گفت: “علاوه بر این ، این پاسخ استرس با مشکلات خواب تشدید می شود ، که همچنین می تواند نتیجه قرار گرفتن در معرض صدا باشد.”

تحقیق “قوی ، ابتکاری”

اظهار نظر در مورد مطالعه برای theheart.org | قلب و عروق Medscape، ماتیاس باسنر ، MD ، MScEpi ، استاد و مدیر ، گروه تنظیم رفتار و بهداشت ، گروه روانپزشکی تجربی ، دانشکده پزشکی پرلمن ، دانشگاه پنسیلوانیا ، فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، آن را “یک مطالعه قوی و ابتکاری” خواند.

استفاده از یک گروه بزرگ ملی باعث شد این مطالعه به ویژه “قدرتمند” باشد و “هم محاسبات کشور را در معرض قرار دهد و هم پیوندی با داده های بهداشتی”.

سر و صدای هواپیما با صدای پایدارتر یک بزرگراه شلوغ متفاوت است. باسنر که در این مطالعه شرکت نکرده است ، پیشنهاد می کند: “یک سر و صدا متناوب ، مانند صدای هواپیما ، می تواند پاسخ سیستم عصبی خودکار را تحریک کند و یک رویداد محرک برای یک رویداد مهلک مانند حمله قلبی در نظر گرفته شود.”

او همچنین در مورد مطالعه برای theheart.org | قلب و عروق Medscape، دکتر توماس مونزل ، رئیس گروه قلب ، دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ، ماینتس ، ماینتس ، آلمان ، گفت: “اکنون شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد [aircraft] سر و صدا یک عامل خطر قلبی عروقی است که توسط بیماران یا پزشکان قابل اصلاح نیست. “

مونزل ، كه در این مطالعه شركت نكرده است ، اظهار داشت كه اصلاحات می توانند توسط سیاستمداران و جوامع قلبی عروقی با “تقویت ، برای مثال ، محدودیت های جدید سر و صدا منتشر شده در رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی در مورد سر و صدای جاده ، هوا و راه آهن” انجام شود.

این مطالعه با کمک مالی بنیاد Boehringer Ingelheim و بنیاد قلب ماینتس و DZHK (مرکز تحقیقات قلب و عروق آلمان) ، یک سایت شریک از راین-ماین ، ماینتس ، آلمان پشتیبانی شد. Röösli و همكاران ، مونزل و باسما روابط مالی مربوطه را فاش نمی كنند.

Eur Heart J. منتشر شده بصورت آنلاین در تاریخ 20 نوامبر 2020. متن کامل.

برای اطلاعات بیشتر از heart.org Medscape Cardiology ، ما را دنبال کنید توییتر و فیس بوک




منبع: ketabche-online.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>