[ad_1]

نیویورک (سلامت رویترز) – بر اساس یک مطالعه جدید ، کشیدن سیگار در شب ارتباط قوی تری با کمبود خواب دارد.

محققان در مجله Sleep Health می نویسند برای کمک به بیماران ، بهداشت خواب باید در نظر گرفته شود و در تلاش برای ترک سیگار لحاظ شود.

دکتر مایکل گراندر گفت: “در حالی که بسیاری از افراد برای استراحت سیگار می کشند ، اما نیکوتین یک ماده تحریک کننده است. به همین دلیل افرادی که سیگار می کشند – به خصوص شبانه – بی خوابی بدتری دارند و به احتمال زیاد خواب ناکافی دارند.” از کالج پزشکی دانشگاه آریزونا در توسان.

او و همكارانش می نویسند كه خواب ناچیز با مشکلات مختلف سلامتی همراه است و بی خوابی با افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، از دست رفتن روزهای کاری و پیامدهای عمده سلامتی همراه است.

دکتر گراندر از طریق ایمیل به رویترز سلامت گفت: “بی خوابی و از دست دادن خواب منجر به افزایش استرس می شود و می تواند منجر به سیگار کشیدن بیشتر شود. “بنابراین شما واقعاً یک طوفان کامل از خواب بد و سیگار کشیدن دارید.”

دکتر گراندر و همکارانش داده های حاصل از مطالعه رژیم غذایی برای محیط زیست و اجتماعی شدن فعالیت خواب و سلامت را که شامل بیش از 1000 بزرگسال بین 22 تا 60 سال در فیلادلفیا بین سالهای 2012 و 2014 بود ، تجزیه و تحلیل کردند. این تیم وضعیت گزارشگری خود را بررسی کرد سیگار و سایر محصولات دخانیات ، زمان سیگار کشیدن ، شدت بی خوابی و مدت زمان خواب.

افراد سیگاری 2.5 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری دچار بی خوابی متوسط ​​تا شدید بودند (P <0.001). سیگار کشیدن همچنین با احتمال 3.3 برابر بیشتر خواب طولانی مدت "بسیار کوتاه" چهار ساعت یا کمتر همراه است ، همچنین افزایش قابل توجهی در خطر ، و خطر بالاتر مدت خواب "کوتاه" پنج ساله یا شش ساعت

به طور خاص ، سیگار کشیدن در شب به طور قابل توجهی با بی خوابی بیشتر و خواب کوتاهتر ارتباط دارد. سیگار کشیدن بین ساعت 23:00 تا 02:00 با افزایش قابل توجه 2.4 برابر احتمال بی خوابی شدیدتر همراه است.

سیگار کشیدن در اواخر شب ، از ساعت 2 تا 5 صبح ، با 2.5 برابر احتمال بیشتر بی خوابی شدید نیز همراه است. از نظر مدت خواب ، سیگار کشیدن بین ساعت 23:00 تا 02:00 به احتمال زیاد باعث خواب کوتاه در مقایسه با خواب طبیعی می شود.

دکتر گراندر گفت: “نکته شگفت آور این بود که نه تنها اثرات طولانی مدت سیگار برای سلامتی مضر است ، بلکه احتمالاً اثرات تحریک کننده کوتاه مدت خود نیکوتین است.” وی افزود: “شاید مردم احتمالاً شب ها سیگار بكشند زیرا در ابتدا خواب بدتری داشتند … من مشتاقانه منتظر تحقیق درباره این موضوع در آینده هستم.”

محققان می نویسند ، تحقیقات آینده بهتر می تواند سیگار کشیدن و زمان خواب را مطالعه کند و رابطه پیچیده بین این دو را باز کند. پزشکان و پزشکان باید در نظر بگیرند که چگونه وضعیت سیگار کشیدن روی خواب تأثیر می گذارد ، به ویژه هنگام برنامه ریزی برای برنامه های ترک سیگار. اگر افراد سیگاری بتوانند زمان یا میزان مصرف نیکوتین را در زمان خواب تغییر دهند ، احتمال خواب بهتر وجود دارد که این امر همچنین می تواند به آنها کمک کند سیگار را ترک کنند.

دکتر کریستین اسپادولا از کالج امور اجتماعی و دادگستری کیفری فلوریدا در آتلانتیک گفت: “با توجه به اهمیت خواب برای سلامت جسمی و روانی ، تحقیق در مورد چگونگی بهینه سازی خواب می تواند پیامدهای گسترده ای برای سلامت عمومی داشته باشد.” بوکا راتون

دکتر اسپادولا ، که در این مطالعه دخیل نبود ، استفاده از نیکوتین در شب و مدت زمان خواب را مطالعه کرد. او و همکارانش دریافتند که کشیدن سیگار در طی چهار ساعت قبل از خواب با کاهش 48 دقیقه ای در خواب همراه است.

وی به رویترز سلامت گفت: “ترک سیگار بسیار دشوار است.” “اگر ترک سیگار امکان پذیر نباشد ، راهنمایی در مورد چگونگی تعیین زمان مصرف نیکوتین برای کاهش اثرات منفی بر خواب ممکن است مفید باشد.”

منبع: https://bit.ly/3fzJhA2 سلامت خواب ، آنلاین 18 نوامبر 2020



[ad_2]

منبع: ketabche-online.ir