سهام تسلا بخشی از ضرر خود را در ژانویه پس از کمپین جبران کرد کاهش قیمت بر روی اکثر خودروهای الکتریکی خود در ایالات متحده و اروپا برای افزایش فروش. قیمت سدان مدل 3، ارزانترین سدان تسلا، 3000 دلار کاهش یافته و اکنون قبل از مشوقهای دولتی به قیمت 44000 دلار در ایالات متحده به فروش میرسد.
به نظر میرسد این تخفیفها باعث افزایش سفارشها شده و به سرمایهگذاران کمک کرده است که تسلا برنامهای برای حفظ سلطه خود در خودروهای الکتریکی دارد. تسلا با چالش بزرگتری از سوی شرکتهای خودروسازی بزرگ مانند هیوندای، فورد موتور، جنرال موتورز و فولکسواگن مواجه است که خودروهای باتریدار بیشتری را با قیمتهای پایینتری نسبت به تسلا میفروشند.
در حالی که کاهش قیمت به افزایش فروش کمک کرد، به سودآوری تسلا نیز آسیب زد. حاشیه ناخالص فروش خودرو از 28 درصد در سه ماهه سوم سال 2022 و 31 درصد در سه ماهه چهارم 2021 به 26 درصد در سه ماهه چهارم کاهش یافت.
تسلا روز چهارشنبه اعلام کرد که تولید Cybertruck مورد انتظار خود را تا پایان سال آغاز خواهد کرد، اما تا سال 2024 قادر به افزایش تولید در تعداد زیادی نخواهد بود. تاخیر در این کامیون که در سال 2019 معرفی شد، به رقبایی مانند ریوین و فورد اجازه داد تا تسلا را با وانت های برقی به بازار شکست دهند.
گرت نلسون، تحلیلگر ارشد سهام در تحقیقات CFRA، در یادداشتی به مشتریان گفت: «این واقعیت که Cybertruck طبق برنامه است، یک نکته مثبت بزرگ است.
به گفته تسلا، درآمد خالص این سه ماهه 3.7 میلیارد دلار در مقایسه با 3.3 میلیارد دلار در سه ماهه سوم بوده است. درآمد تمام سال تسلا از 5.5 میلیارد دلار در سال 2021 بیش از دو برابر شده و به 12.6 میلیارد دلار رسیده است. فروش در سال، از جمله درآمد حاصل از صفحات خورشیدی، ذخیره انرژی و سایر مشاغل، از 53.8 میلیارد دلار در سال گذشته به 81.5 میلیارد دلار افزایش یافت.
تسلا گفته است که انتظار دارد در سال 2023 1.8 میلیون دستگاه خودرو تولید کند که این رقم در سال 2022 به 1.4 میلیون رسیده است. این نرخ رشد کمتری نسبت به سال 2022 خواهد بود که تولید تقریباً 50 درصد افزایش یافت.