[ad_1]

دستورالعمل های جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید برای جبران آسیب های رفتار کم تحرکی ، بیش از اهداف مندرج در توصیه های قبلی ، به یک فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید نیاز است.

در دستورالعمل های WHO برای سال 2020 مشخص شده است که بزرگسالان 2.5 یا 5 ساعت شدت متوسط ​​و 1 ساعت 15 دقیقه تا 2.5 ساعت فعالیت بدنی شدید در هفته را هدف قرار می دهند. اکنون برای کودکان و نوجوانان حداقل 1 ساعت در روز با فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید توصیه می شود.

این توصیه ها بیش از توصیه هایی است که در سال 2010 برای بزرگسالان ارائه شده است تا حداقل 2.5 ساعت شدت متوسط ​​یا حداقل 1 ساعت و 15 دقیقه فعالیت شدید در هفته داشته باشند.

دکتر امانوئل استاماتاکیس ، دانشیار ، یکی از نویسندگان این رهنمودها گفت: “این دستورالعمل ها بسیار به موقع است ، با توجه به اینکه ما درگیر یک بیماری همه گیر جهانی هستیم که افراد را برای مدت طولانی در محیط داخلی محدود می کند و باعث افزایش بی تحرکی می شود.” در بیانیه ای از دانشگاه سیدنی در استرالیا آمده است: در مورد ورزش ، سلامتی و فعالیت بدنی.

با این وجود ، “مردم هنوز هم می توانند از سلامتی خود محافظت کنند و اثرات مضر بی تحرکی جسمی را جبران کنند.”

وی تأکید کرد: “همانطور که این دستورالعملها تأکید می کنند ، هر فعالیت بدنی مهم است و هر مقدار از آن بهتر از هیچ چیز است.”

رهنمودها بخشی از یک موضوع خاص از مجله پزشکی ورزشی انگلیس.

تغییرات عمده

از جمله تغییرات کلیدی برای بزرگسالان در دستورالعمل های جدید 2020 ، حذف یک شرط قبلی است که باید در حداقل 10 دقیقه تشنج فعالیت بدنی جمع شود.

نویسندگان تأکید می کنند: “این تغییر نشان دهنده شواهد انباشته شده است … که نشان می دهد فعالیت بدنی در هر … با بهبود نتایج سلامتی ، از جمله مرگ و میر ناشی از تمام علل مرتبط است.”

در توصیه های جدید همچنین بر نیاز بزرگسالان به انجام فعالیت های تقویت عضلات مانند وزنه های 2 یا بیشتر در هفته تأکید شده است. و افراد مسن باید فعالیتهایی را انجام دهند که تعادل و قدرت را بهبود بخشد تا توانایی عملکردی را بهبود بخشد و از سقوط جلوگیری کند.

و برای اولین بار ، WHO توصیه می کند که زنان باردار در طول بارداری و پس از زایمان فعالیت بدنی منظم داشته باشند و حتی کشش ملایم نیز می تواند مفید باشد.

یکی دیگر از تغییرات اساسی این است که کودکان و نوجوانان حداقل 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید دارند ، به جای اینکه “فقط 60 بار در روز فعالیت بدنی” جمع کنند “، همانطور که قبلا توصیه شده است.

علاوه بر این ، این دستورالعمل ها اکنون به افراد در هر سنی و توانایی توصیه می کنند که زمان صرف تحرک را کاهش دهند و از این زمان برای هرگونه فعالیت بدنی با هر شدت استفاده کنند.

برای جبران دوره های طولانی بی تحرک ، فعالیت بدنی را افزایش دهید

به همین ترتیب ، مطالعه ای که توسط دکتر ولف اکلوند ، دانشکده ورزشی نروژ ، اسلو و همکارانش در یک شماره ویژه از مجله گنجانده شده است ، نشان می دهد کسانی که ساعتهای طولانی می نشینند و هر روز می نشینند می توانند در واقع مخالفت کنند خطرات ناشی از افزایش فعالیت بدنی.

متاآنالیز آنها 44370 زن و مرد بود (میانگین سنی 65.8 سال) که از 4 تا 14.5 سال پیروی می شدند ، در این مدت 7.8٪ از گروه کوهستانی فوت کردند. روابط بین ترکیبات مختلف فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید و زمان کم تحرک ، با میانگین زمان کم تحرک در محدوده 8.5 تا 10.5 ساعت در روز و فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در بازه زمانی 8 تا 35 دقیقه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. / روز

در حالی که گزارش روزانه زیاد از زمان کم تحرک (10 ساعت در روز یا بیشتر) با افزایش قابل توجهی خطر مرگ همراه است – به خصوص در افرادی که از نظر جسمی غیرفعال بوده اند – فقط 30 تا 40 دقیقه در روز با فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید ، به طور قابل توجهی محققان تأكید می كنند كه این خطر را با كاهش آن تا سطح مرتبط با مقدار بسیار اندكی از زمان خرابی کاهش می دهد.

ایکلوند گفت: “فعالیت بدنی در حین قفل یا قفل جزئی دشوارتر است.” اخبار پزشکی Medscape، “و همچنین توقف بیشتر ممکن است یک اثر همه گیر بر کارگران از خانه باشد.”

بنابراین ، ضروری است که شما با انجام تکالیف و فعالیت های ایمن در فضای باز ، از هر فرصتی برای فعالیت بدنی استفاده کنید.

“افراد اگر حرفه بی تحرکی دارند هر ساعت باید استراحت منظم را برنامه ریزی کنند – تمرینات کوتاه مدت انجام دهند – و از هر فرصتی برای فعالیت استفاده می کنند ، مانند استفاده از پله به جای آسانسور ، پیاده روی و هر فعالیت دیگری که آنها ممکن است آن را دوست داشته باشند ، “او گفت.

نویسندگان هیچ رابطه مالی مرتبط را گزارش نمی دهند.

شماره J Sports Med. سال 2020 54: 1451-1462. متن کامل

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دیابت و غدد درون ریز ، ما را دنبال کنید توییتر و فیس بوک



[ad_2]

منبع: ketabche-online.ir