خودروهای پلاگین هیبریدی در رقابت با رقبای برقی برتری می یابند


در اواخر سال 2010، جنرال موتورز به دنبال موفقیت آمیز تویوتا پریوس هیبریدی با ولت هیبریدی بود، خودرویی که می‌توانست مسافت‌های کوتاه را تنها با برق طی کند و موتور بنزینی را برای سفرهای طولانی‌تر روشن کند.

اما ولت و سایر خودروهای مشابه آن برای جلب نظر رانندگان کار سختی داشته‌اند، زیرا بسیاری از خریداران اولیه خودروهای تمام الکتریکی مانند مدل S تسلا و نیسان لیف را انتخاب کردند. جنرال موتورز در سال 2019 بی سر و صدا ولت را کنار گذاشت و به دنبال خودروهای تمام الکتریکی بود.

اما یک اتفاق خنده دار در مسیر منسوخ شدن رخ داد: فروش پلاگین هیبریدی در ایالات متحده در حال افزایش است که بخشی از آن به دلیل افزایش اخیر قیمت بنزین است. طبق گزارش Wards Intelligence، خودروسازان سال گذشته 176000 دستگاه از این خودروها را به فروش رساندند که در مقایسه با 69000 دستگاه در سال 2020 افزایش داشت. تحلیلگران می گویند علیرغم بازار کلی خودروهای جدید، فروش خودروهای هیبریدی پلاگین امسال می تواند به 180000 دستگاه برسد. از 15.3 میلیون سال قبل به 14.4 میلیون کاهش یافتبه گفته شرکت خودروسازی کاکس.

خودروهای تمام برقی توقیف شدند حدود 5 درصد از بازار خودروهای جدیدو اکثر تحلیلگران و مدیران صنعت انتظار دارند که در نهایت از هیبریدی ها پیشی بگیرند زیرا خودروسازان متعهد به حذف انتشار گازهای گلخانه ای هستند که عامل اصلی تغییرات آب و هوایی است. اما هیبریدی ها – که با انتخاب رو به رشد پلاگین ها رهبری می شوند – هنوز حدود 7 درصد از فروش را به خود اختصاص می دهند و این تعداد احتمالاً برای حداقل چند سال افزایش خواهد یافت.

خودروسازان در تلاش هستند تا تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهند زیرا منابع باتری به اندازه کافی سریع رشد نمی کنند. تا حدی در نتیجه، میانگین قیمت یک خودروی الکتریکی جدید اکنون 66000 دلار است. این فرصتی را برای هیبریدهای پلاگین فراهم می کند.

برخلاف هیبریدهای معمولی که فقط می توانند با بنزین کار کنند و به موتورها تکیه می کنند، انواع پلاگین می توانند کاملاً با باتری کار کنند. و از آنجایی که این خودروها باتری‌های کوچک‌تری نسبت به خودروهای تمام الکتریکی دارند، می‌توانند مقرون به صرفه‌تر باشند. خودروها همچنین به این دلیل جذاب هستند که برای شارژ کامل نیازی به ساعت ها اتصال به برق ندارند. می توان آنها را در حین رانندگی سوخت گیری کرد و ترس از برد را که بسیاری از مردم را از خرید خودروهای برقی باز می دارد، از بین می برد.

کارل برائر، مدیر اجرایی تحقیقات در شرکت تحقیقاتی خودرو iSeeCars.com گفت: “من فکر می کنم برخی از خودروسازان، از جمله جنرال موتورز، در مواجهه با خودروهای تمام الکتریکی، PHEV ها را خیلی سریع کنار می گذارند.” و من تعجب می کنم که آیا آنها از این تصمیم با توجه به مشکلات زنجیره تامین و افزایش قیمتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم پشیمان هستند یا خیر.

آقای بروور و دیگران نیز اشاره می کنند که بسیاری از خریداران خودرو آمادگی خرید خودروهای برقی را ندارند. یک نظرسنجی JD Power نشان داد که یکی از دلایل اصلی عدم خرید، نبود ایستگاه های شارژ عمومی در ایالات متحده است. و شارژ یک ماشین الکتریکی در ایستگاه های شارژ عمومی برای حدود 30 تا 60 دقیقه – نرخ معمول حتی برای سریع ترین شارژرها – یا یک شب در خانه ناراحتی است که بسیاری از رانندگان مایل به تحمل آن نیستند.

حتما بخوانید:
بالا بودن قند خون در معرض خطر COVID-19 در افراد غیر دیابتی

پلاگین هیبریدی ها به عنوان یک فناوری انتقالی طراحی شده اند که مردم را با مزایای رانندگی الکتریکی آشنا می کند و در عین حال نگرانی های آنها را در مورد این فناوری برطرف می کند. اما زمانی که بنزین حدود 3 دلار در هر گالن بود، صرفه جویی هایی که این خودروها ارائه می کردند همیشه انجام نمی شد.

اکنون که قیمت بنزین ممکن است 100 دلار یا بیشتر باشد، برخی از مردم در حال بررسی مجدد این خودروها هستند. این کمک می کند که خریداران برخی از مدل های برتر، مانند تویوتا راو4 پرایم، جیپ رانگلر 4xe، بی ام و 330e و هیوندای سانتافه پلاگین، می توانند واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال تا سقف 7500 دلار باشند.

را رانگلر 4 ایکس تبدیل به یک موفقیت غافلگیر کننده و محبوب ترین پلاگین هیبریدی آمریکا شد و فروش آن را در نیمه اول سال به بیش از 19000 دستگاه در مقایسه با سال قبل تقریبا دو برابر کرد. میشل کربس، تحلیلگر اجرایی در شرکت خودروسازی Cox گفت: RAV4 Prime آنقدر محبوب است که فروشندگان نمی توانند آن را در انبار نگه دارند و خریداران باید ماه ها منتظر آن باشند.

RAV4 Prime با شروع قیمت 41515 دلار رسماً بردی معادل 42 مایل تنها با برق دارد. به راه خود ادامه دهید و پرایم مانند هیبریدی آشنای تویوتا رانندگی می کند، با استعداد بیشتر: پرایم سریع ترین و قدرتمندترین RAV4 تاکنون است، با سه موتور الکتریکی و 302 اسب بخار قدرت. در حالت هیبریدی گاز-الکتریکی، مصرف سوخت 38 مایل بر گالن است. با برد کلی حدود 600 مایل، می تواند قبل از نیاز به سوخت، دو برابر بیشتر از بسیاری از خودروهای برقی پیش برود.

یک آمریکایی به طور متوسط ​​29 مایل در روز رانندگی می کند که پرایم به راحتی می تواند تنها با نیروی برق از عهده آن برآید. بیش از یک هفته شارژ روزانه – باتری پرایم را می توان در حدود دو ساعت و نیم با شارژر خانگی شارژ کرد – ماشین می تواند بیش از 280 مایل را بدون استفاده از یک انگشتانه بنزین طی کند، با سرعت 94 مایل بر گرم. 27 mpg

برخی از صاحبان خودروهای هیبریدی، مانند مینی ون کرایسلر پاسیفیکا 2017، می گویند که هفته هاست از پمپ بنزین بازدید نکرده اند. طبق گفته وزارت انرژی، هزینه شارژ RAV4 Prime برای 25 مایل رانندگی حدود 1.07 دلار است.

اما منتقدان هیبریدهای پلاگین می گویند این اعداد و محاسبات بر این فرض استوار است که افرادی که آنها را دارند به طور مرتب آنها را به برق وصل می کنند و از مزایای زیست محیطی موتورهای الکتریکی و باتری هایشان استفاده کامل می کنند. برخی از دارندگان پلاگین هیبریدی ممکن است هرگز یا به ندرت وسایل نقلیه خود را در حین استفاده از آنها به عنوان خودروی بنزینی شارژ نکنند. هیبریدهای پلاگین مورد استفاده در این روش تمایل به دستیابی به مصرف سوخت متوسط ​​دارند و در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کار چندانی انجام نمی دهند.

در اروپا، بر اساس داده ها پژوهش در ژوئن توسط شورای بین المللی حمل و نقل پاک، یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی منتشر شد.

برخی از پلاگین هیبریدی ها تنها می توانند حدود 20 مایل را با نیروی الکتریکی طی کنند و نیاز به روشن کردن موتور بنزینی داشته باشند. مهندسان و تحلیلگران شکاک، پیچیدگی غیرضروری را در ترکیب دو نوع پیشرانه در یک وسیله نقلیه برای چنین دستاوردهای ناچیز می بینند.

حتما بخوانید:
محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره

برخی از مدیران خودرو، از جمله جنرال موتورز، استدلال می‌کنند که خودروهای پلاگین هیبریدی ارزش سرمایه‌گذاری را ندارند، زیرا کار بر روی خودروهایی که آلایندگی خروجی آنها صفر است، بسیار مهم است. جنرال موتورز گفته است که قصد دارد تا سال 2035 فقط خودروهای بدون آلایندگی بفروشد.

تیم گرو، مدیر برق‌سازی جنرال موتورز، گفت که با بهبود خودروهای الکتریکی و توسعه زیرساخت‌های شارژ، هیبریدی‌ها منسوخ خواهند شد.

آقای گرو گفت: «خودروهای برقی بهتر هستند. فناوری باتری به حدی رسیده است که نیازی به موتور افزایش برد ندارید.

کشورهای اروپایی که در مسیر گذار به سمت خودروهای برقی بیشتر از ایالات متحده قرار دارند، مردم را تشویق می‌کنند که به سمت خودروهای تمام الکتریکی روی بیاورند. تا حدی به دلیل فروش خودروهای هیبریدی در اروپا در سه ماهه دوم 12.5 درصد کاهش یافته است نسبت به سال گذشته، در حالی که خرید خودروهای تمام برقی 11.1 درصد افزایش یافته است.

با این حال، بسیاری از خودروسازان مانند تویوتا، مرسدس بنز، پورشه و جگوار لندرور به تولید خودروهای هیبریدی جدید ادامه می دهند. این شرکت ها می گویند که ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه و به اندازه کافی برای اکثر مردم راحت باشند.

برخی از شرکت‌های خودروسازی لوکس می‌گویند که نسل بهبود یافته‌ای از پلاگین هیبریدی را برای پر کردن شکاف در توسعه خودروهای تمام الکتریکی ارائه کرده‌اند. مدیران می گویند این خودروها در عصر برق خریداران بیشتری را به خود جذب خواهند کرد زیرا استفاده از آنها تقریباً به اندازه مدل های بنزینی راحت است و در عین حال سرگرم کننده تر و قدرتمندتر هستند.

پلاگین رنج روور 104900 دلاری دارای لوکس بوتیک لندن و 443 اسب بخار قدرت است. تنها با برق می تواند 48 مایل را طی کند. سدان BMW 330e دارای دکمه ای به نام Xtraboost است که با فشار دادن آن، یک تکان برق 40 اسب بخاری برای شتاب بخشیدن به غاز ارسال می کند، شبیه به عکس های اکسید نیتروژن در فیلم های Fast and Furious. 330e از 43495 دلار شروع می‌شود که همتراز با نسخه‌های استاندارد همان خودرو، حتی قبل از مالیات است.

حتی سازندگان سوپراسپرت مانند فراری و مک‌لارن، هیبریدی‌های پلاگین را به عنوان راهی برای فشار دادن آخرین قطرات دیونیزیا از موتورهای احتراق داخلی خود پذیرفته‌اند. فراری گفت مدل هیبریدی 296 GTB با 818 اسب بخار قدرت که از 323000 دلار شروع می شود، در مسیر آزمایشی از هر مدل V-8 تولید شده سریعتر است.

برخی تحلیلگران می گویند که فراتر از مدل های پر زرق و برق، هیبریدی های پلاگین نقش مهمی در جذب افراد بیشتری به خودروهای برقی زودتر از زمانی که صنعت تنها به خودروهای تمام الکتریکی متکی بود، ایفا می کند. آقای Brower از iSeeCars.com اشاره می کند که از هر 10 خریدار خودرو در ایالات متحده، 9 نفر هنوز یک خودروی معمولی می خرند.

او گفت: «اگر یک PHEV بتواند به عنوان یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی حتی پاره وقت عمل کند و به عنوان یک خودروی هیبریدی همچنان از سوخت کمتری نسبت به یک خودروی سنتی استفاده کند، این همچنان نشان دهنده کاهش شدید انتشار CO2 با هزینه ای است که باعث می شود آنها برای مصرف کنندگان مفیدتر است».

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Nakite ÇevirmeLevitraGeciktiriciMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaVodafone Mobil Ödeme Bozdurma