[ad_1]

مونترال / سیدنی (رویترز) – مخالفت با الزام صنعت هواپیمایی برای واکسیناسیون اجباری مسافران COVID-19 شدت یافته است زیرا مجوزهای تأیید داروهای پیش رو بحث درباره نقش آنها در حمل و نقل هوایی را برانگیخته است.

شورای فرودگاه بین المللی ، که نمایندگی فرودگاههای سراسر جهان است ، به اکثر شرکتهای هواپیمایی پیوسته و خواستار انتخاب بین آزمایش یا واکسیناسیون شده است ، زیرا می ترسد که قانون کلی نیاز به تلقیح قبل از پرواز به اندازه قرنطینه مخرب باشد.

هفته گذشته شرکت هواپیمایی Qantas Airways بحثی را آغاز کرد و گفت که به مسافران در پروازهای بین المللی که به دلیل کنترل شدید مرزهای استرالیا تا حد زیادی غیرفعال باقی می مانند ، به واکسیناسیون COVID-19 نیاز دارد.

اما سایر شرکت های هواپیمایی و هم اکنون فرودگاه های جهانی نگرانند که انتظار برای واکسن ها ، ممنوعیت سفر مردم تا زمانی که به طور گسترده مستقر شوند ، تجارت های فلج کننده در مناطقی مانند اروپا که دارای بازارهای حمل و نقل هوایی داخلی نسبتاً کوچک هستند.

لوئیس فیلیپه دو اولیویرا ، مدیرعامل ACI World به رویترز گفت: “همانطور که قرنطینه به طور موثر صنعت را متوقف کرده است ، نیاز جهانی به واکسن نیز می تواند همین کار را انجام دهد.”

وی افزود: “در حالی که ما از توسعه و استفاده سریع واکسن ها استقبال می کنیم ، اما دوره قابل توجهی قبل از در دسترس قرارگرفتن واکسن ها وجود دارد.”

“این صنعت نمی تواند منتظر بماند تا واکسیناسیون در سراسر جهان در دسترس باشد. در طول دوره انتقال ، آزمایشات و واکسن ها نقش مهمی در بهبود صنعت دارند.”

استرالیا اعلام کرده است که افرادی که از خارج از کشور می آیند باید واکسینه شوند یا در یکی از تعداد محدود هتل ها خود را منزوی کنند.

آلن جویس ، مدیر عامل Qantas ، گفت كه این سیاست می تواند به سایر كشورها نیز تعمیم یابد ، و خاطرنشان كرد كه مدارك واكسیناسیون تب زرد در برخی از مقاصد مورد نیاز است.

وی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “دولت های دیگر در این مسیر حرکت می کنند.”

آزمون و یا واکسن؟

اما رئیس IATA ، که هفته گذشته چشم انداز مالی خود را برای این بخش کاهش داد ، زیرا موج دوم موارد COVID-19 اروپا و ایالات متحده را فرا گرفت ، گفت که واکسن های اجباری در سطح جهانی کار نمی کنند.

الكساندر دو جونیك ، مدیر كل یاتا به رویترز گفت: “آزمایشات سیستماتیک” برای بازگشایی مرزها از واكسن مهم تر است.

شوکور یوسف ، رئیس شرکت مشاور هواپیمایی Endau Analytics مستقر در مالزی ، گفت که کشورهای جنوب شرقی آسیا رویکردهای مختلفی را در مورد نیاز به واکسن در پیش می گیرند. کشورهای آسیایی کمترین موارد ویروس کرونا را در سراسر جهان دارند.

چن شی چون ، وزیر بهداشت تایوان روز چهارشنبه گفت که “گذرنامه های COVID-19” برای نشان دادن تلقیح و سابقه آلودگی ایده خوبی است ، اما در عمل دشوار است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه برای یک مجموعه مشترک از شناسایی جهانی برای واکسن COVID-19 نامیده می شود.

برخی کارشناسان می گویند واکسن دشوار به تجویز خواهد بود با توجه به عرضه محدود و طیف وسیعی از کیفیت.

دکتر دیوید فریدمن، متخصص بیماری های عفونی در ایالات متحده، معتقد است کشورهای بیشتری آزمون کاهش قرنطینه رهبری و استفاده بریتانیا به دنبال خواهد داشت.

فریدمن ، استاد دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گفت: “برای بیشتر مردم جهان ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ، سالها طول خواهد کشید تا کسی بخواهد پرواز کند ، حتی اگر فرصتی برای تزریق واکسن داشته باشد.”

با تولید واکسن در کشورهای بیشتر ، شرکتهای هواپیمایی و دولتها باید تصمیم بگیرند که کدام یک را پاک کنند.

“سوال دیگر در مورد واکسن اجباری می شود، به خوبی، چه واکسن می کنید؟” سعید فریدمن. “آیا ما هر واکسن ساخته شده در جهان اعتماد کرد؟”



[ad_2]

منبع: ketabche-online.ir