ایالات متحده گوگل را به سوء استفاده از انحصار فناوری تبلیغات خود متهم می کند


وزارت دادگستری و گروهی متشکل از هشت ایالت از گوگل شکایت کرد روز سه‌شنبه، با متهم کردن این سازمان به سوء استفاده غیرقانونی از انحصار خود بر فناوری که به تبلیغات آنلاین قدرت می‌دهد، در اولین شکایت ضد انحصار آژانس علیه یک غول فناوری تحت ریاست جمهوری بایدن و تشدید فشار قانونی بر یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان.

در این شکایت آمده است که گوگل “با درگیر شدن در یک کمپین سیستماتیک برای به دست گرفتن کنترل گروه وسیعی از ابزارهای پیشرفته که توسط ناشران، تبلیغ‌کنندگان و کارگزاران برای ارائه تبلیغات دیجیتال استفاده می‌شوند، رقابت قانونی در صنعت فناوری تبلیغات را نقض کرده است.” در این شکایت از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی ویرجینیا خواسته شد تا گوگل را مجبور کند مجموعه محصولات فناوری تبلیغاتی خود را بفروشد و این شرکت را از درگیر شدن در شیوه های ادعایی ضد رقابتی منع کند.

از سال 2020، این پنجمین شکایت ضد انحصار توسط مقامات ایالات متحده علیه گوگل بود، زیرا قانونگذاران و قانونگذاران در سراسر جهان تلاش می کنند قدرت شرکت های بزرگ فناوری را در زمینه اطلاعات و تجارت در اینترنت مهار کنند. در اروپا، آمازون، گوگل، اپل و دیگران با تحقیقات و اتهامات ضد انحصار مواجه شده اند، در حالی که تنظیم کننده ها با آن دست و پنجه نرم کرده اند. قوانین جدید تصویب کرد برای محدود کردن آسیب رسانه های اجتماعی و اقدامات خاصی مانند جمع آوری داده ها.

در ایالات متحده، متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام وجود داشت در سال 2020 شکایت کرد برای ادعاهایی مبنی بر اینکه به طور غیرقانونی رقبای جدید را نابود کرده است. گوگل با بررسی های ویژه ای مواجه شده است. در سال 2020، گروهی از ایالت‌ها به رهبری تگزاس یک شکایت ضد تراست علیه آن در ارتباط با فناوری تبلیغات تنظیم کردند، در حالی که وزارت دادگستری و گروه دیگری از ایالت‌ها به طور جداگانه از گوگل به دلیل این ادعا شکایت کردند. از تسلط خود بر جستجوی اینترنتی سوء استفاده کرد. در سال 2021، چندین ایالت نیز از گوگل به دلیل شیوه های فروشگاه برنامه های آن شکایت کردند.

ویلیام کواچیچ، رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال، گفت: شکایت جدید “پیچیدگی مهم دیگری را به تلاش های گوگل برای مبارزه با قانون گذاران در سراسر جهان اضافه می کند.” این احتمال وجود دارد که یک یا چند مورد از این چالش ها از پس آن برآیند و به هدف برسند.»

پیتر شوتنفلز، سخنگوی گوگل، گفت که این دعوی “تلاش برای شناسایی برندگان و بازندگان در بخش فناوری تبلیغاتی بسیار رقابتی است.” او گفت که این شکایت بازتاب دعوای “بی اساس” تگزاس است که در سال 2020 مطرح شد و افزود که آخرین شکایت وزارت دادگستری استدلالی ناقص دارد که نوآوری را کند می کند و به ناشران آسیب می رساند.

حتما بخوانید:
پنج نکات جالب درباره مواد شیمیایی از منابع بعید

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دولت بایدن در تلاش است تا از تئوری‌های قانونی غیرمعمول برای کوتاه کردن بال‌های برخی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی استفاده کند. FTC از یک قاضی خواست تا متا را مسدود کند خرید یک استارت آپ واقعیت مجازی، یک مورد نادر که در آن یک معامله می تواند به رقابت بالقوه در بازار نوپا لطمه بزند. آژانس نیز دارد خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت را به چالش کشید ناشر بازی های ویدیویی Activision Blizzard، سهام قابل توجهی است زیرا این دو شرکت در درجه اول به عنوان رقبای مستقیم دیده نمی شوند.

انتظار می رود تلاش های دولت با مقاومت شدید دادگاه های فدرال مواجه شود. قاضی ها برای دهه ها بر این باورند که نقض های ضد انحصار باید در درجه اول با افزایش قیمت ها برای مصرف کنندگان تعیین شود. اما جاناتان کانتر، رئیس بخش ضد تراست وزارت دادگستری و لینا هان، رئیس FTC، آنها گفتند آنها مایلند مواردی را از دست بدهند که به آنها اجازه می دهد تا مرزهای قانون را جابجا کنند و شرکت های بزرگ آمریکا را مورد توجه قرار دهد.

شکایت روز سه‌شنبه، کمپین گوگل را برای انحصار کردن فناوری تبلیغات و سپس سوء استفاده از این تسلط به ضرر ناشران، تبلیغ‌کنندگان و در نهایت مصرف‌کنندگان توصیف می‌کند. وزارت دادگستری و ایالات، از جمله نیویورک و کالیفرنیا، گفتند که گوگل انحصار خود را با خرید ابزارهای مهمی که تبلیغات را به ناشران می رساند، ایجاد کرد. به گفته آنها، در نتیجه، تبلیغ‌کنندگان برای فضای آنلاین هزینه بیشتری پرداخت کردند و ناشران با گرفتن سهم گوگل، درآمد کمتری به دست آوردند.

در این دادخواست آمده است: «هر بار که تهدیدی ظاهر می‌شود، گوگل از قدرت بازار خود در یک یا چند ابزار فناوری تبلیغاتی برای از بین بردن تهدید استفاده می‌کند. خط آخر: طرح گوگل برای تداوم تسلط در صنعت موفق شد.

شکایت جدید منعکس کننده ادعاهایی است که در سال 2020 توسط تگزاس و 14 ایالت و منطقه دیگر در مورد فناوری تبلیغات گوگل ارائه شده است. این ادعا در دادگاه مختلط شد. یک قاضی فدرال در نیویورک در ماه سپتامبر اداره می شود که برخی از پرونده ها ممکن است به جلو بروند، اما شکایت مربوط به معامله بین گوگل و فیس بوک را که ایالت ها می گویند ضدرقابتی است، رد کرد.

حتما بخوانید:
چگونه صدا اگزوز را بم کنیم - مشاور شما

موتور جستجوی گوگل مدت‌هاست که مرکز سود آن بوده است، اما بخش فناوری تبلیغات این شرکت به تثبیت جایگاه آن به عنوان فروشگاهی یک‌جا برای تبلیغ‌کنندگان کمک کرده است. این دو کسب و کار در کنار هم به گوگل مزیت بزرگی در قیمت گذاری تبلیغات آنلاین داده اند. از آنجایی که ابزارها و پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف گوگل کاملاً یکپارچه هستند، انصراف اجباری می‌تواند فرآیندی دردناک و پیچیده برای یک شرکت باشد.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، قرار است نتایج مالی سه ماهه چهارم خود را در 2 فوریه در بحبوحه رکود در بازار تبلیغات آنلاین گزارش کند.

در طول سال‌ها، گوگل به ابزارهای تبلیغات آنلاین خود افزوده است. این 3.1 میلیارد دلار است خرید در سال 2007، DoubleClick، سازنده ابزارهای تبلیغاتی، دسترسی به دستگاه تبلیغات دیجیتال قدرتمند خود را گسترش داد. DoubleClick به گوگل نقش مهمی در اینترنت داد و بازاری را برای ناشران فراهم کرد و به گوگل اجازه داد تبلیغات بیشتری را در سایت‌های سراسر وب قرار دهد.

در آن زمان گوگل 16.6 میلیارد دلار درآمد سالانه داشت که بیشتر از موتورهای جستجو بود. انتظار می رود تا سال 2021، واحد فناوری تبلیغات این شرکت 31.7 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند که آن را به دومین واحد تجاری بزرگ پس از موتور جستجوی پرچمدار تبدیل می کند. برای سه فصل اول سال 2022، فروش این بخش 24.3 میلیارد دلار بود.

گوگل مدت‌هاست که با اتهاماتی از سوی ناشران آنلاین مواجه شده است که کنترل آن بر اکوسیستم تبلیغات دیجیتال به‌طور ناعادلانه درآمد سایت‌هایی را که تبلیغات را ارائه می‌دهند کاهش می‌دهد.

یک گروه به نمایندگی از ناشران، از جمله شرکت نیویورک تایمز، کنگره را تحت فشار قرار داده است تا به سایت ها اجازه دهد تا در مورد شرایط معاملات تبلیغاتی با گوگل و دیگر پلتفرم های آنلاین مذاکره کنند. به طور معمول، چنین هماهنگی بر اساس قانون ضد انحصار غیرقانونی است. تلاش ناشران همچنان ناموفق است.

وزارت دادگستری گفت که علاوه بر صدمه زدن به ناشران و تبلیغ‌کنندگان، کنترل شدید گوگل بر بازار فناوری تبلیغات نیز به کاربران اینترنت آسیب می‌زند، زیرا ناشران منابع کمتری برای ایجاد محتوا برای بازدیدکنندگان سایت‌های خود دارند.

روز جمعه گوگل اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد اخراج 12000 کارمند، یا 6 درصد از نیروی کار خود، در پاسخ به کاهش سرعت در بازار تبلیغات دیجیتال. این شرکت گفت که این کاهش به آن اجازه می دهد اولویت بندی کند پروژه های مرتبط با هوش مصنوعیمنطقه ای که در ماه های اخیر در سیلیکون ولی زنده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesLevitraGeciktiriciMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahisdeneme bonusu veren sitelerBağlama büyüsü